HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Per tu-ban lenni a jobb lábbal

2008.11.29. 08:55 :: blogout

Nehezen hiszem, hogy dobnál balkezes - polgári életben jobbkezes - lévén, az alapesetben bal lábammal használt lábdobpedál az elmúlt dobolással töltött egy év során megerősödött, és tette mindezt a jobb rovására. Pedig valahogy mégiscsak ez történhetett.

Amíg nemrég az egy lábdobpedálon való (két)ballábas tizenhatodos csetlés-botlásommal voltam elfoglalva a blogon, zajkeltetői magányomban szép csendben kezd kiderülni, hogy ez idő alatt a jobb lábamat a mérőütések bizony nem ugyanazzal a hatásfokkal fejlesztették.

Eredetileg az ütemek összes hangjára folyamatos cint raktam: megállás nélkül mentek tehát a tizenhatodok a kísérőtányéron, mert ezzel inkább megkönnyítettem a dolgomat: ez afféle belső metronómként szolgált. Így volt ez akkor is, amikor az egy szem bal lábdobpedálon kezdtem el az összes tizenhatod játszását begyakorolni. A nagy csengés-bongásban viszont nem hallottam, mennyire pontos a bal lábam. Ezért minden ütem utolsó három hangja csak lábdob volt.

A tizenhatodok egy kézzel és egy lábbal való gyakorlása után két kézzel és két lábbal akartam használni a lábcint, illetve a lábdobot, különösen azután, hogy sikerült egy balos elrendezésű dobhoz használatos Pearl duplázópedált beszereznem. Azonban a cinek hangja alá nem pontosan illeszkedett a lábdobé, és különösen a jobb lábam tevékenysége volt csüggesztő, amiről pár ütem után úgy éreztem, mintha nem is hozzám tartozna.

Ahogy az egykezes, egylábas gyakorlatoknál tettem, az egyes ütemek utolsó három hangja alatt most is csak a lábdob szól. Nincs mese: a renitens hátsó végtagot erősíteni kell, így most ott tartok, hogy megpróbálom az összes tizenhatodot a jobb lábammal is "kijátszani". Hátha eljutok egyszer még oda, hogy tegezőviszonyban leszek a jobb lábammal. Mert most kicsit haragban vagyunk egymással.

4 komment

Címkék: dob lábcin duplázópedál lábdob váltott kezes

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr52792705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nane 2008.11.29. 10:46:35

Emélkeszem, én is mindig kitaláltam magamnak hülyébbnél, hülyébb gyakorlatokat, hogy attól majd milyen jó lesz nekem :D
Persze olyanokat, amik jócskán meghaladták a képességeimet, tehát kínszenvedés volt tökélyre fejleszteni, de azért megcsináltam, mert az jó :)

Aztán általában a tanárom megkérdezte, hogy ez miért olyan jó és egyáltalán mire jó....persze hosszas gondolkodás után sem tudtam választ adni.

Azóta is előfordul, hogy értelmetlen dolgokba kezdek, de azért mostmár megpróbálok inkább fokozatosan a saját tempómban fejlődni a tananyagokban (jórészt nem véletlenül) leírtak szerint. Ezzel ugyebár a technikai tudásom, szépen lassan ugyan, de fejlődik, a lehetőségek tágulnak.

Igazából nem volt nehéz erre rávennem magam, mert én mindig inkább zenei oldalról közelítettem a doboláshos, mint technikairól.

Sokkal élvezetesebb mindenkinek (neked, a zenésztársaidnak, a hallgatóknak) egy megfelelően feszesen és dinamikusan hozott egyszerű téma, mint bármi más. Persze lehet díszítgetni itt-ott, hiszen az ember szeret virgázni :D

Én amondó vagyok, hogy amíg az ember nem tud egy teljesen alap kettő-négyet úgy játszani, hogy az élvezhető és zenébe illeszkedő legyen, addig felőlem próbálkozhat akár egylábas hatvannegyedekkel is, az bizony nem lesz jó, mert a dobolás nem (csak) arról szól, hogy a hangok jó helyen legyenek. (az a segédmunkás dolga, hogy egy előző posztodra hivatkozzak)

És az alap kettő-négyen a következőt értem:
HH: X-X-X-X-X-X-X-X- (vagy akár csak negyedek)
SN: ----X-------X---
BD: X-------X-------

Igen igen, ezt is lehet úgy játszani, hogy leessen a hallgató álla :) (különösen mert a mezei zenehallgató úgyis nagyjából ennyit fog fel a játékodból)

Ahogy kedvenc tanárom mondta, a dobos két legfontosabb feladata, hogy elvezhetővé, táncolhatóvá, stb. tegye a zenét a hallgatóság számára és, hogy meghülyítse a zenésztársait :D

Ha ezen felül még technikás is, az persze nem baj :D

parajos tank 2008.11.29. 10:48:54

Vazze, ott maradt az asszony nickje, pedig milyen szép hosszű kommentet írtam :D Na mindegy, így legalább nem én kapok, ha hülyeségeket beszéltem :D

brainstorm 2008.12.01. 00:09:35

@parajos tank

szívemből szóltál! örömzene 4ever! a többi csak sallang :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2008.12.01. 12:29:25

@ nane alias parajos tank, brainstorm

Egyetértek veletek, olyannyira, hogy a belinkelt bejegyzésben próbáltam meg válaszolni hozzászólásotokra. :)

nagydobraverem.blog.hu/2008/12/01/komikus_dobosok
süti beállítások módosítása