HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Power Drumming

2010.01.07. 21:14 :: Uglee

Power drumming.

Szerintem ez csak egy olyan kifejezés, amit azok találtak ki, akik szétverik a dobot. Fiatalabb koromban én is azt hittem, hogy szétverem, de én kismiska vagyok.
A következő rádobolásos klippezetet csak azért akartam belinkelni, hogy megmutassam, hogy kell faszán dobolni. Nem pontosan, nem is különösebben jól, de faszán. Elnézést azért, ahogy szól, de ez van.

Megfigyelhető, hogy a fiatalember milyen szép dinamikus látvánnyal dobol. Irigylem érte, az én videóm a tanúm, hogy én nem tudok úgy csinálni, mintha épp darabokra törném a cineket. Valahog itt kezdődik a power drumming. Állítólagos koronázatlan királya ennek Dave Grohl, aki a Nirvanát színesítette sokáig, most pedig egy közepesen világhírű zenekar, a Foo Fighters gitáros-énekese, de még mindig dobolgat.

 A felvételen a Juliette and the Licksnek dobolgat. Én őszintén szólva még nem láttam olyan embert, aki stúdiófelvételkor ilyen testbedobással dobolt volna. Sokkal inkább szokott lenni az, hogy szépen, pontosan, koncentrálva, még azok is, akik amúgy a színpadon látványosan dobol.

Következő jelöltem Joey Castillo, én a Queens of the Stone Age-ből ismertem meg (nagy meglepetésre Grohl ott is volt egy album erejéig session dobos), na, ő úgy dobol, mintha az élete múlna rajta:

Folytathatnám a sort még, de nem tudom, majd kommentben küldözgettek, ha akartok.

Szemfülesek az utolsó számot megkereshetik a Youtube-on, amikor én játszottam koncerten (igen, 2 hanggal följebb, tudjuk :P ), és valahogy nem úgy néz ki. Talán az, hogy nem emelem a fejem fölé minden ütés után a dobverőt, vagy nem tudom, de ez van. Lehet, hogy erre simán születni kell.

Azért az is igaz, hogy van egy sebesség-övezet, ahol ezt művelni lehet, annál lassabban ostobán néz ki, annál gyorsabban pedig lehetetlen. Van olyan közületek, aki így dobol?

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr301655243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasziljevics 2010.01.08. 00:30:09

"közepesen világhírű zenekar"
na itt felvisítottam :)

ha nem is pont így, de az életérzés ismerős - amikor visszanéztem az életem első koncertjén készült képeket, megijedtem a saját mozdulataimtól (de főleg az arckifejezéseimtől...)

asszem mindenkinek meghatározó a saját személyisége abból a szempontból, hogy hogyan játszik másoknak (na, ezzel most nagyon nagy megállapítást tettem...). felteszem, "tanulni" is lehet(ne) az ilyesmit, de részint minek, másrészt az meg úgyis görcsös és mű lesz.

amúgy nyílván születni kell rá! :) a többit meg csak a grafomániám kiélése miatt írtam.

horvathlg (törölt) 2010.01.08. 23:45:28

huh, na ez a jelenség tényleg megért egy posztot! eszméletlen hogy több évnyi (vagy évtizednyi) dobolás után is egyesek még ezen szinten játszanak...mindig elgondolkodtatott hogy ezek most jártak tanárhoz vagy csak maguktól cisnálják így esetleg a show kedvéért? szerintem mindegyik közül a legrosszabb Travis Barker. nem csak az a bajom vele ahogy kalimpál, hanem az is hogy híres, és mint ilyen elhiteti a gyerekekkel hogy ezt így kell csinálni. a sok hülye gyerek meg cisnálja is.
a zenesuliba is volt egy ilyen srác de szerencsére már kinőtte :)

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2010.01.09. 15:04:57

@horvathlg: Szóval szerinted ez negatívum? Szerintem az utolsó két dobos, akit belinkeltem, elég fantasztikusan dobol, power drumming ide vagy oda. Travis Baker tényleg kicsit röhejes volt számomra is, viszont kétségkívül látványos.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.10. 11:12:25

Hát nem tudom... tuti nincs köze ennek a vállból dobolásnak ahhoz, hogy végül mégis jól dobol, de hogy nem segít benne, az tuti. Egy régi dobosunk bajusz alatt fél mondatban erre annyit mondott "áááá, gombásheréjű rockzenészek izomból próbálnak". Ő úgy dobolt kurva jól, hogy közben hótnyugodtan ült. Ennek ellenére Dave Grohl király, Lars is király, vagy az AC/DC kopasz arca is király, de én inkább azt szeretem, amikor 80%-ban nem is látni, hogy az ember dobol, annyira minimálisan mozog, különben el nem hiszem, hogy van benne tartalék.

Ezt a posztot nem futtathatnánk meg a mi blogunkon is? Rohadt jó, maga a kifejezés is elég megosztó, mert én röhögök rajta, valaki meg ezt képes eltanulni. Csatlakozom horvathlg-hez, ez negatívum, ha jó a végeredmény, ha nem. Meghívnálak vendégszerzőnek és Uglee néven vmikor januárban ha nincs ellenedre, a B-oldalon is megjelenhetne ez az írás, mert hiánypótló!

Van egy másik vetülete is ennek a power drumming jelenségnek, amellett, hogy Huey Lewis és Bonnie Tyler ugranak be a power szóról, az pedig a színpadkép. Aki kicsit szarabbul dobol, viszont mozog hozzá, azt imádják, és bármekkora tudományoskodó jazzfan vagyok, meg így jó, így gazdaságos, a saját bandámba is olyan válogatnék, aki néha izomból túldobolja magát. Itt egy videó, másról szól, de itt is a magamutogatás hozzáadásával nyer a versenyző kb. ugyanolyan zenével. Fontos ez, csak nem dobolás szempontból.
www.youtube.com/watch?v=D5FFtsZg0U4

A második versenyző meg csak benyomja a playt és ácsorog. Nem nyer. Ezt hívhatják talán power play button pressingnek! :D

horvathlg (törölt) 2010.01.10. 19:41:30

@Uglee: igen, szerintem ez negatívum! bár be kell valljam fiatalabb koromban tetszett a dolog, de amióta dobolok már határozottan elutasítom...sajnos itt a környéken (békés megye) nagyon sok az ilyen dobos! csapkodnak össze-vissza de a végeredmény egy nagy nulla.
példának hoznám Gavin Harrisont aki nekem nagy kedvence és fantasztikus dolgokat csinál anélkül hogy közben úgy kalimpálni mint egy orángután. legyen szó jazzről vagy metálról!

nosferato: valóban ez egy elég jó téma! oldalakig lehet ám róla vitatkozni ha mindkét tábor képviselteti magát :D
a hozzá nem értők szemében valószínűleg egy kapálozó dobos kevesebb tudással sokkal meggyőzőbb mint egy jó dobos, akinek a mozdulatai finomak és nem fecsérel el felesleges erőt a csapkodásra! nehéz ügy...

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2010.01.10. 23:24:32

Ó, félreértés ne essék, annyira én sem szeretem azt, amikor össze-vissza csapkodnak, de amikor valaki látványosan ÉS jól dobol, számomra pozitívum.
Persze, lehet úgy dobolni, mint Borlai, vigyázzban, az energiaminimumra törekedve, mint az elektronok, de őt sem becsülné senki semmire, ha a nulla látvány mellé nem a világ egyik legjobb dobosa lenne.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.11. 00:32:02

@horvathlg: hozzá nem értők számára szeirntem a tamok és a cinek számának és méretének szorzatösszege dönt, a lábdobadikon. Mint ahogy a zongorán a fekete billentyűk hangosabbak, mint a fehérek (Holló Színház). Félmeztelenül dobolás plussz pont, hát mögé gong felszerelése pedig olyan, mint a Lola T. az autóskártyában, vagy mint az IDDQD.

horvathlg (törölt) 2010.01.11. 18:23:33

hát igen Borlai tud dobolni ez tény! és szerintem az is követendő amilyen magatartással dobol, ha nem is maximálisan, bár szerintem azért a "vigyázban" egy kicsit túlzó jelzés a dobolására nézve!
mellesleg nekem Gavin Harrison dobolása a meghatározó.
szerintem zseniális ahogy jazzt játszik:
www.youtube.com/watch?v=JwWoOMALJrQ
és ahogy pózerkedés nélkül rockot:
www.youtube.com/watch?v=ruFkgg9YgSA

de persze ez a saját véleményem.
mellesleg erről " a tamok és a cinek számának és méretének szorzatösszege dönt" meg szintén meg van a véleményem, vicces amikor valaki körbe pakolja magát mindennel aztán a felét nem használja...parasztvakítás!

parajos tank 2010.01.13. 10:38:28

Én alapjáraton nem vagyok egy kalimpálós alkat, de azért előfordul, hogy az elkap a gépszíj és rájövök, hogy milyen jó számot is játszok éppen. Legszívesebben táncra perdülnék, de mivel ez nem lehetséges, beindul a felsőtest, a karok, a fej és odaütök neki rendesen. :D

Hogy ez hogy néz ki kívülről kicsit sem érdekel....lehet, hogy remek show elem, lehet, hogy nevetséges....de én jól érzem magam :D

Hülyeség lenne azt állítani, hogy ez rossz dolog.

vasziljevics 2010.01.13. 16:32:40

ja, mondtad, hogy írjunk még ilyen power drummereket. csak most, hogy beleakadtam a nightwish-be (és azon belül a dobosba), eszembe jutott. ez pl egy :)

wizdom 2010.01.26. 22:06:14

hali, régóta olvasom ezt a blogot. én lassan 4 hónapja püfölöm ezt a csodálatos hangszert, még előttem a rózsaszín köd :P 16 éves vagyok, kíváncsi vok mi mindent tartogat még a dobolás számomra.

power drummingról most speciel ezt tudom mutatni(bár inkább nevezném violent drummingnak) : www.youtube.com/watch?v=RKQgDY0pZ68

boxxxi 2010.02.25. 17:12:17

sziasztok! én október óta próbálkozom, lehet egyszer én is máshogy látom majd, jelenleg úgy látom hogy ez aztán semmit nem vesz el vagy ad hozzá a játékhoz, látványosabb, ennyi. apám pl az olyan gitárosra bukik aki mozdulatlanul molyol, én meg szeretem ha valaki élvezi amit csinál.

amúgy egyik kedvencem szintén nagy trükkös :) a devo, a vandals, és korábban a nine inch nails dobosa, josh freese:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3ECWAMaSKww&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3ECWAMaSKww&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
süti beállítások módosítása