HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Mérőütés: hol volt, hol nem volt...

2009.06.26. 09:14 :: blogout

Bejött az előző posztban jósolt sebességcsökkenés: az ominózus négynegyedes nyolcadokat immár 80 bpm-en gyakorlom, viszont erősen remélem, hogy ennél tovább már nem kell lassítanom. Mire alapozom ezt? A mérőütésre.

Ha valaki dobolni tanul, könnyen előfordulhat, hogy csak két év múlva találkozik először a mérőütés (és nem a metronóm) jelenségével, ez azonban nem azt jelenti, hogy rossz dobos lesz belőle. A magam részéről a mérőütést a tanulás első félévében igyekeztem megtanulni. Jó ötlet volt, minden kezdőnek ajánlom.

Alapvetően a mérőütés a test belső metronómja: minden negyednél a jobbkezesek a bal, a balkezesek pedig a jobb lábuk sarkát egy picit felemelik, majd visszaejtik a lábcin-pedálra. Ezt a közönség nem hallja, nem is nekik szól. Vagy ha úgy tetszik, csak nekik szól.

Hiszen ne gondoljuk, hogy a sebességcsökkenést, a gyorsulást, az összevissza dobolást - ennélfogva pedig az egész zenekar szétesését pont ők ne vennék észre. Én még elég messze vagyok az első koncertemtől, mégis nagy hasznát veszem. A mérőütés ugyanis még egy valamit egészen biztosan jelez: ha minden negyedre kerül belőle, akkor túl nagy baj nem lehet.

Amikor a napokban rábukkantam a fent említett néhány lap terjedelmű szűzies kottára, először 110-es bpm-en estem neki a rajtuk szereplő nyolcadoknak. Mint írtam, végül 80-ra csökkentettem a sebességet, mivel ez volt az a kényelmes utazósebesség, amikor a mérőütés a helyére került. Gyorsabb tempónál ugyanis teljesen rapszodikusan alakult a dolog, akárcsak a mesében: hol volt, hol nem volt.

(Természetesen, egy új gyakorlatnak nem 110-zel kell nekiesni, én csak azért tettem így, mert azt hittem, hogy a nyolcadok terén nagy meglepetés már nem érhet. Hát, tévedtem.)

Összességében gyanítható: ha a helyén van a mérőütés, a gyakorlat az adott sebességen már megy. Ettől az örvendetes ténytől viszont még nem kell rögtön begyorsítani, hiszen az agynak időre van szüksége a mozdulatsor rögzítéséhez; ezt célszerű megvárni mielőtt az aktuálisan gyakorolt ritmusképlettel nagyobb sebességre kapcsolnánk.

 

Szólj hozzá!

Címkék: dob metronóm mérőütés dobolás kezdőknek

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr271209344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása