HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

A dobosok sanyarú sorsa, 1. rész

2009.10.14. 14:41 :: Uglee

Most, mint arra a cím is utalt, a dobosok sanyarú sorsáról fogok beszélni.

Mint minden ügyes matematikus, indirekt módon közelítem meg a dolgot. Képzeljünk el egy gyermeket, úgy 6-7 éves kor körül. A szülők jobb esetben megkérdezik, hogy milyen hangszeren szeretne játszani, rosszabb esetben ő megy oda édesapjához, hogy azért már lassan miújság. Valljuk be, a szülők részint büszkék akarnak lenni gyermekeikre, ezért útra bocsátják a zenészélet rögös útján őket, de mindeközben önös érdekeiket is nézik.

Vegyük például azt, ha a gyermek zongorázni akar! Az egy általános hangszer, társadalmilag elfogadott, meg minden, ha van otthon zongora, akkor eleve semmi akadálya, mert a szülő eleve szokva van a zongora gondolatához, de ha esetleg nincs, vagy hozzászokva nincs, vagy leginkább egyik sem, akkor is lehet a gyermeknek valami Casio CTK szintit venni, amin tud gyakorolni fejhallgatóval, néma kussban. Egész baráti áron lehet már kalapácsos MIDI billentyűzeteket is kapni, számítógép meg minden házban van, esetleg egy kicsit drágább hangkártyával és némi lopott szoftverrel a gyermek máris egy koncertteremben, egy Steinway zongora előtt érezheti magát. És hogy miért a fejhallgató és a kuss? Hát mert a szülő szeretné, ha ifj. Liszt Ferenc lenne a gyermekéből, de az oda való eljutás folyamata hosszútávon gyötrelmes, nem csak a szenvedő alany számára, de a szülők is, afféle collateral damage módjára szép lassan kiakadnak az ezredik elrontott pentaton skála hallatán, és törvényszerűen azt kívánják, hogy azon a szép csillagos estén miért nem inkább moziba mentek.
Ha a gyermek esetleg gitározni akarna, az se olyan nagy baj, veszünk neki egy használt akusztikus gitárt, aztán hibánkból okulva véletlenül begyújtunk vele a kandallóba, és veszünk neki egy elektromosat, szép vékony testtel, hogy ne legyen üreg, ami rezonanciájával erősítené a hangot. Veszünk hozzá egy 15000 ft-os effektet is, meg egy fejhallgatót, és minden rendben. Basszgitárral ugyanez a helyzet.
Furulya és egyéb fúvósok esetén nem ekkora a baj, a furulya például már egy ajtó bezárásával is alig hallhatóvá varázsolható. Erős kivételt képez a tuba és a templomi orgona persze, de azokat szerintem gyermek úgysem választja, meg ha mégis, akkor is van sordino, plusz ajtó.
Sorolhatjuk még egy darabig a hangszereket, de a két általánosan borzalmas hangszer ebből a szempontból a hegedű és a dob. A hegedűsökről nem tudok mesélni, ahányat láttam a zeneiskolában, mindegyiket a vonójának a lószőrével fojtottam volna meg legszívesebben a nyikorgás miatt, amit kiadtak, de még hatodikban is, amikor mi már Joplinokat tanultunk, egész szép sikerrrel. A dob viszont egy mumus. Amikor elhangzik a mondat, hogy "Dobolni szeretnék.", akkor minden szülő máshogy reagál, de csak igen kevés nem pánikszerű ebből. Az egyik tipikus az, hogy "Hogy mondod, zongora? Mondom ZONGORA???", a másik a "Hogyisne! Ide ebbe a házba dobot nem soha, és egyébként is, rend van a szobádban?", meg van még az, amit nekem mondtak, hogy "Menj el zongorázni előtte, hadd fejlődjön a ritmusérzéked.", van elvétve 1-2 ember, aki azt mondja, hogy "Jóvanakkor, akkor hát dob, hát." Ezek az emberek vagy gazdagok, vagy zenészek, próbateremmel, vagy gyermekük olyan mértékben eleven, hogy azt remélik, ezzel kiéli magát.

Lám, még szegény gyerek el sem kezdett dobolni, de máris milyen sokat írtam :)
A következő bejegyzésem első mondata pedig az lesz, hogy : "A gyermek pedig elkezd dobolni."
folyt. köv.
 

7 komment

Címkék: tanulás gyermek michael dob szomorúság jackson szülők nyomor keserűség

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr801449754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KultúrBarbár 2009.10.14. 21:37:27

Szeptemberben kezdtem dobolni és nagyon kíváncsi vagyok a következő postra. :D Egyelőre még se dobszerkóm sincs, se próbaterem, utóbbit nem is tervezek. Pincében lakom és csak én vagyok a szinten, valami homemade szigetelést meg csak össze tudok majd hozni... Viszont tanácsot kérnék tőletek, mert karácsojnyra szeretnék kérni a Jézuskától egy cájgot, 110000 ezer forint vagy a köürül maximum, cinestül mindenestül, és gőzöm sincs merre tájékozódjak... Előre is kösz a segítséget. :)

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.10.15. 00:21:28

Én konkrétan sokat segíteni nem tudok, mivel nekem egy Amatim van, mióta dobolok, ami amúgy nem szól rosszul, sőt. Ellenberger azt tudom ajánlani, hogy menj be a Tamtamba, és tedd fel ugyanezt a kérdést, ugyanígy, és ha jó napjuk van, normálisan segítenek. Már ha újat akarsz.
Ha nem akarsz újat, akkor irány a www.ritmusdepo.hu , és nézz szét a piactéren!

parajos tank 2009.10.15. 12:31:36

@Donath9: én most így találomra körülnéztem és a következő teljesen elérhető összeállítást találtam, ami szerintem egy darabig bőven kielégíti minden igényedet:
Dobcumó 95-ért:
Mapex Q5254A Standard Set BL
www.hangszerdiszkont.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=2871&category_id=382&option=com_virtuemart&Itemid=39&lang=hu

vagy
Mapex Q5254TA Standard Jazz Set WY
www.hangszerdiszkont.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=2872&category_id=382&option=com_virtuemart&Itemid=39&lang=hu

és mondjuk egy alap cintányér szett hozzá 36-ért:
Alchemy MS-X cintányér készlet
www.hangszerdiszkont.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=2873&category_id=382&option=com_virtuemart&Itemid=39&lang=hu

De ez tényleg csak az első találatom, úgyhogy érdemes keresgélni. Tamtamban tényleg szívesen segítenek és aprókat is érdemes böngészni akárhol, ahol vannak hangszeres apróhírdetések.

A poszthoz meg csak annyit, hogy szegény szüleimnek nem nagyon volt mit tenni....kész tények elé állítottam őket, amikor beállítottam az első, csodaszép, saját összekuporgatott zsebpénzen vásárolt, úttörő pergőmmel és a dubán bácsinál vásárol amati cintányérommal. Volt ám nagy öröm :D

KultúrBarbár 2009.10.15. 17:47:49

Köszi szépen, ellátogatok akkor majd a tamtamba. Remegve várom a következő posztot:)

KultúrBarbár 2009.10.15. 17:50:02

@parajos tank: Ja, és hogy megnéztem a tamtam honlapját és 27 ropiért találtam meinl cin szettet :O. Létezik ez??:D

parajos tank 2009.10.16. 11:27:05

@Donath9: úgy nézem lehetséges, bár nem tudom, mikoriak az árak. De én inkább javasolnék lábcin+crash+ride felállást mint ezt a lábcin+ride/crash-t

Aradebil 2009.10.18. 13:32:17

Mindenképpen MapexQ/QR-t nagyon szexis kis dobok:)
marad 20ad cinekre,inkább vegyél használtan bronzokat,mintsemhogy ugyanannyiért vmi réz fost;)
süti beállítások módosítása