HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Minimálcsomag kezdő (punk)dobosoknak

2009.07.07. 13:33 :: blogout

A közhiedelem szerint a punkdobosok nem tudnak dobolni. Ez persze nem igaz, de azért megkísérelem összeszedni, mi kell az előbbi sztereotípia erősítéséhez.

Először is - bármilyen meglepő - kell egy dobcucc. Lehetőleg olcsón. A cuccot százezer forinton innen bőven megkapod, én vadiúj Platinon kezdtem, másfél év alatt csak a pergő- és a lábdobbőrt kellett rajta kicserélni (ez pénzbe kerül), a tamoknál viszont valamivel jobb a helyzet: egy ideig bőven elég, ha az alsó bőrt megcseréled a felsővel, ha az utóbbi megadta magát. Hát, Platin. Ne húzd a szád; ahhoz, hogy szétverd, nem kell Yamaha. A custom, signature szavakat pedig a továbbiakban, mondjuk az első Pecsás fellépésig, nagyon messzire kerülöd. A Platin kilencvenezer egy-két forintba került - némi képzavarral élve: tokkal-vonóval -, viszont az árban benne volt a komplett dobcucc állványokkal és cintányérokkal (utóbbi nem mindig van benne az árban, erre érdemes odafigyelni). Persze, használtan találhatsz jóval olcsóbb szerkót is.

Igen, Platin, olyan amilyen. Viszont azt kell mondjam, hogy a szűk keresztmetszet továbbra is én vagyok, és nem a dobcucc: bírja a strapát, a lábcin (dehogy bronz) mondjuk mostanra adta meg magát.

A legkülönfélébb komplexusokat nem a cinek számával kompenzáljuk: ha Portnoy dobcuccához hasonlóan körbeveszed magad cintányérokkal, attól még nem leszel jobb, és a rengeteg cin az első koncerten legfeljebb csak a feléd repülő pillepalackok felfogásában segíthet, viszont a borosüvegekhez már ez a védelmi vonal is kevés lesz.

Elégedj meg azzal, hogy a dobcucc egy lábdobból, egy felső-, egy középső- és egy állótamból, egy pergődobból, valamint egy beütő (crash) cintányérból, egy kísérő (ride) tányérból és egy lábcinból áll. Hidd el, ez is épp elég lesz, sőt, egyenesen sok is a jóból: a Sex Pistols a fentiek közül még a középső tamra se tartott igényt.

Kell egy próbaterem. Lehetőség szerint ne a belvárosban keress ilyet, hacsak nem vagy anyagilag túlzottan eleresztve. A kutatáshoz használd a google-t, ez egyébként a használt cájgok felkutatásakor is előnyös lehet. A belváros és a külváros úgy aránylik egymáshoz, mint a budapesti V. kerület és mondjuk Csepel. Utóbbiban vertem én is fészket magamnak. No, meg a cájgnak. Ez nekem havi 21 ezer forint plusz rezsibe fáj, és ezért húsz négyzetmétert kapok. Egy négytagú zenekart épp ezért megéri időben verbuválni, ha másért nem, legalább a költségek megosztása miatt. A próbaterem hangsúlyozottan a dobos érdeke. (Lássuk be: a gitárosok simán hozzák-viszik a saját cuccukat, náluk csak az erősítő macerás, a dobos viszont jóval több, ráadásul nagyobb űrtartalmú alkatrészből áll.)

A próbaterem gondolatával alapvetően azért jó időben megbarátkozni, hogy ne érjen meglepetésként, ha majd az akusztikus dobot a nappaliból az első használat után sürgősen el kell távolítani. (Folyt. köv.)

8 komment

Címkék: dob kezdő kezdőknek dobcucc mit vegyek dobolás kezdőknek

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr931231882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2009.07.07. 16:45:32

Asszem, már írtam jó régen, hogy az első dobszerkóm valami hihetetlen, papírszerű anyagból készült cucc volt, csodás narancs színű gyöngyház finish, naaaaagy fekete matte csillagokkal :D Igazi "Lagzey Custom Locksmith Signature".

Persze ezt a kinézetet nem annyira komáztam, úgyhogy kapott valami öntapadós ezüst tapétát :D

A cinek kb. úgy hajlongtak, mintha alufóliából lettek volna, és mivel eltört a felső tam tartója, ezt egy seprűnyél darabbal helyettesítettem. Imádnivaló volt :D

Minden hiányossága ellenére több hatalmas sikerű koncerteken is részt vett.

Talán öccázé vettem a szomszéd cigánygyerektől általánosiskola hatodik körül :D

Sosem a hangszer a lényeg, hanem az előadás :D

Azt meg tanulja már meg végre mindenki, hogy a sok cin meg tam azért kell, hogy biztosan eltalálj valamit :D

Na sikerült egy igazán építő jellegű kommentet írnom végre :D

vasziljevics 2009.07.07. 23:53:15

én kiszedtem a felső tamot, mert ojjan rohatt kicsi volt, hogy sose találtam el...

viccet félretéve tényleg hanyagolom, mert minek - a helyet meg ne foglalja nekem. a középső meg az álló valahogy elégnek bizonyult mindig.
a fent leírt "alap" fémkészletet még megdobtam egy második beütővel (ami tképpen egy lábcin felső tányérja, de azért jól szól. tényleg.) és már egy éve győzködöm magam, hogy kéne egy ötödik vas is, de aztán mindig más lesz fontosabb. mit mondjak, ez eddig nem volt életbevágó.

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.07.08. 09:32:56

@parajos tank: A Lagzi Lakatos custom nálam legalábbis kiváltott egy reggeli kávét. :)
@vasziljevics: Portnoynál sem öncélú a sok cin meg tam, de meg kéne nézni, milyen volt az első dobcucca. A jelenlegi is csak azért nem röhejes, mert ki is használja őket rendesen. A bővítés optimális üteme az, ha egyesével és hosszú időközönként veszel valamit. (Hosszú ízlelgetést követően.) Két vásárlás között pedig megpróbálod a játék szerves részévé tenni, különben csak porosodik az állványán. A cinvásárlásban a vásárlás előjátéka, a döntés előkészítése, érlelése lehet a legjobb. (Én még nem vettem.) Ebben az esetben a papírpénzek tömeges ejakulációja örömet okoz a pénztárcának. :)

parajos tank 2009.07.09. 10:43:39

Mondjuk a cinvásárlásba bele lehet őrülni, mert (legalábbis nekem) mindig kéne egy kicsit, selymesebb, egy kicsit érdesebb, egy kicsit halkabb, egy kicsit hangosabb, egy kicsit rövidebb, egy kicsit hosszabb, egy kicsit csilingelősebb, egy kicsit kopogósabb, kicsit rezebb, kicsit bronzabb, stb stb stb.

Persze nem rohanok a bótba azonnal amikor eszembe jut, de amikor oda kerülök, hogy na mennyünk vásárolgatni, akkor órákat elszenvedek a próbálgatással, kihullik a személyzet összes haja, majd ha sikerült döntést hozni és kifizetni kétszázmillió dollárt, boldogan szaladok a próbaterembe kipróbálni az új csaj(oka)t :D

És aztán kezdődik minden előröl...Kéne egy kicsit......

Aradebil 2009.07.20. 10:13:11

Hanyas bunkiba vagy?(ha nem túl indiszkrét a kérdés:))Hangyásba?

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.07.20. 11:10:59

@Aradebil: Abba'. :) Most essen le az álarcom? :) (A számát nem tudom, a villanyszerelőnek se tudtam megmondani.)

Aradebil 2009.07.20. 16:06:02

Több Hangyás van amúgy,azért kérdeztem a számát:D

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.07.21. 09:26:10

@Aradebil: A számát továbbra sem tudom, bár tegnap is voltam ott (hova van ez kiírva?), a lényeg, hogy közel van a vasúti iparvágány, és az egész egy körforgalom közepén van. Így megvan? :)
süti beállítások módosítása