HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Csepelen a Ramones?

2009.03.04. 11:12 :: blogout

Egy korábbi bejegyzésben, amiben éppen arról siránkoztam, mennyire nem tudom megállapítani, hol van egy dobtól megtisztított nettózenében a lábdobok és a pergők helye, klassz ötleteket kaptam arra, mit is lehetne gyakorolni.

A javaslatok között volt Beatles, de volt AC/DC is, azt hiszem, a Ramones neve szintén elhangzott. Ez utóbbira kattantam rá - elvégre mégiscsak punk -, megszereztem három számuk kottáit (eztezt meg ezt): a "Beat on the brat", az "I wanna be sedated" és az "I wanna be your boyfriend" c. műalkotásokról van szó.

A négy negyedes egyenütemek nagyjából így festenek: Tuc-(---)-Tác-(---)-Tuc-Tuc-Tác-(---). A "tuc" a lábdob, "tác" a pergő. Egyelőre ennél nem is kell nekem több. Természetesen, nagyon vonzó a Clash is, azonban az számomra mindenképp túl technikásnak tűnik: és még mondja valaki, hogy a punk zenészek (dobosok) kezdetlegesek.

Kétségkívül lehet, hogy egy dobot eredendően sem tartalmazó szám lenne a legjobb választás, amikor a dob mögött ülve kedvemre bámulhatnám a többiek játékát (seggét) - ennek élvezeti értéket mondjuk jelentősen megnövelné egy énekesnő, jelenleg viszont az egy szem basszusgitárossal ez így egyelőre nem pálya. Meg hát csak kéne gyakorolni.

A három számban nincsenek harminckettedek, tizenhatod is csak alig, cserébe viszont a nyolcadokat olyan százas, száztizes bpm-en kell játszani. Úgyhogy egyelőre megfelelőnek tűnik a választás.

A kották jelenléte egyfajta biztonságérzetnövelő intézkedés: kihívást jelent számomra ugyanis, hogy elszakadjak a kottáktól, hiszen az egész gyakorlásnak az lenne a lényege, hogy ráérezzek a számokra, és ne pedig arra koncentráljak, hogy szolgaian leutánozzam a Ramones dobosát. És épp ezért gyakorlatilag nem oszt nem szoroz, ha lábcint ütök a beütőtányér helyett. Jelenleg ugyanis ez a legkisebb problémám, amivel a dob mögött ülve szembesülhetek.

5 komment

Címkék: ramones dob gyakorlás

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr4979577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2009.03.04. 11:48:12

Nu, örömmel hallom, hogy elkezdődik végre a zenére dobolás így másfél év után :D Bár őszintén szólva fel nem foghatom a pici agyammal, hogy hogy lehet, hogy ez nem természetes az első, sőt első előtti pillanattól kezdve.

A Ramones meg nagy királyság...nem is értem miért nem varrattam még magamra egy Ramones logot :D Hey! Ho! Let's go!

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.03.04. 12:15:08

Ha valakitől, hát Tőled ilyen reakciót vártam a Ramones kapcsán. :)
Azért - mint látod - én is alakítható vagyok, és hallgatok a jó szóra, úgyhogy megéri hosszú kommenteket írni, előbb-utóbb felfogom az azokban foglaltakat. :)
Hogy miért itt tartok másfél év után? Ez leginkább a dobiskola rapszódikus, de legalább hosszú ideje tartó felújításának is az eredménye. Persze, nem őket vádolom, csak a jó pár hetes időközökben én a TDM-ben (The Drumset Musician) szereplő gyakorlatokkal voltam/vagyok elfoglalva. A gyakorlatokat továbbfejlesztettem: így a duplázóval eredetileg nem kalkuláló kottákba azt is sikerült belecsempészni. :)
Ez viszont sok időbe tellett. Cserébe viszont még most se megy. :)

vasziljevics 2009.03.04. 12:29:04

ezt én sem értettem, hogy ha valaki már arra vetemedik, hogy pont dobolni kezdjen el, akkor mér' nem vetődik egyből különböző fincsibbnél fincsibb nótákra, hogy jól rájátszon valamiket - erre az ember valami természetfeletti ingert érez ilyenkor :) de becsülöm a poroszos önmegtartóztatást, mert nekem biztos nem menne.

a tu-csá-tu-tu-csá meg tényleg alap, és ahogy egyre több mindenkivel tudol majd gyakorolni, egyre élvezetesebb is lesz (és itt tényleg másodlagos a skill, mert legelöl akkor is a fíling van :)
ja, és egy jótanács: nőt ne tegyél a zenekarba, mer' csak a gond van vele ;)

Aradebil 2009.03.09. 19:46:56

Most találtam ezt a remek kis gyűjteményt,termérdeknyi drumless track,az örömteli gyakorláshoz!:)
Amúgy is gondjaid voltak még valamikor azzal hogy hogyan szedd ki a dobsávot a számokból:)

www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=41742&highlight=drumless

Van Smashing Pumpkins is,ha jól emlékszem őket szereted:)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.03.10. 11:55:46

@ Aradebil:

Jól emlékszel, bár még a Smashing Pumpkinstól nagyon messzire vagyok. :) Köszönöm, ez nagyszerű link. :)
süti beállítások módosítása