HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Programajánló?

2008.12.02. 11:35 :: blogout

Továbbra is marad a papír-ceruza kombó, vagy a kottázás terén is beköszöntött a digitális forradalom? Pár órát eltöltöttem azzal, hogy megtaláljam a kérdésre a választ, persze, korántsem "fekete-fehér" lett az eredmény.

Korábban már volt egy hasonló törekvésem, akkor találtam is egy szoftvert, ami képesnek érezte magát erre a kihívásra. A használati útmutatója "pár egyszerű lépésben" kísérelte meg levezetni, hogy kottáztassunk le egy zeneszámot a gépünkkel. Ennek során végül is az derült ki számomra, hogy a program gyakorlatilag hangjegyek megjelenítésére képes, amiket azonban legjobb, ha inkább mi magunk pötyögünk be.

A kísérletet a minap megismételtem. Találtam egyet, ráadásul magyarul is volt leírása. Talán pontosabb úgy fogalmazni, hogy ez nem cáfolja egyértelműen, hogy a szoftver képes lenne midi-fájlok lekottázására. Pofonegyszerű szabályjáték: az egyik oldalon bedobjuk a lekottázni kívánt szám midi-verzióját, a másik oldalon pedig kijön a dobkotta.

A honlap halványan sejteti, hogy egy "új és egyedülálló" eszköz segítségével a kütyü elektromos gitár, réz- vagy fafúvós hangszeren játszott egyszólamú dallamok felismerésére is képes, majd egy kötelező marketingelem arról biztosítja a potenciális vevőt, hogy "nem talál jobb programot, amely ilyen pontosan jegyezné fel játékát". Ez kétségkívül örvendetes, de egyrészt szó nem esik benne a dobról, másrészt egy kezdő talán mégse a saját játékát akarná lekottáztatni, bár kétségtelen, hogy tanulságos lenne megtudni, hogy egy és ugyanazon ütem többszöri eljátszása esetén hogyan variálódnak benne a hangok, és kerülnek új helyükre.

Namármost, olyan program is létezik, ami történetesen egy .wav-, .mp3-fájlból, vagy egyenesen a CD-ről is képes midi-t készíteni. Tehát, a teendőnk tényleg annyi lenne, hogy letöltjük - pontosabban, kemény 35 dollárért megvásárolunk egy szoftvert innen, majd átkonvertáltatjuk vele a lekottázni kívánt zenét midibe, és a kapott fájlt beleöntjük ebbe a programba, és voilá: kész a kotta? (Tudom, vannak a pénztárcával jóval kíméletesebb torrent site-ok is.)

Vagy legyünk inkább kíméletlenek az őserdőkkel, fogjunk egy A/4-es papírt, és álljunk neki mi magunk, és a többórás (napos) projektet pedig tudjuk be a gyakorlási idő részének? Esetleg keressünk valakit, aki ezt megcsinálja helyettünk? Ti mit javasoltok?

6 komment

Címkék: mp3 dob midi kottázóprogram

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr18799458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2008.12.02. 16:10:13

Részemről egyértelmű a válasz, bár elég szörnyű: Tessék nekiesni és lekottázni! Előszőr egyszerűbb darabokkal kezdeni szépen....ez is a tanulás része :)
De ezt én is nagyon rühellem :D

brainstorm 2008.12.02. 17:33:09

köztes megoldás: fülre leszedni (mindig az ér a legtöbbet. lehet hogy 600x kell végighallgatni, de addig is tanul az ember.) és egyből beírni valami programba, ami kezel dobsávot (midiben vagy akárhogy). ez aztán teccés szerint nyomtatható, visszahallgatható unalomig stb. a fő hogy a saját fülét/fejét használja az ember.

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2008.12.05. 16:24:32

@ parajos tank, brainstorm:
Nincs megalkuvás, igaz?
Valahol, persze, sejtettem, hogy ilyen tartalmú hozzászólásokat kapok majd. :)

Zool2107 2009.08.06. 10:11:46

Olvasgattam a blogodat és így jutottam el eddig a bejegyzésig :)
Amit én tudok javasolni az a Toontrack Drumtracker.
Itt van a weblapja: www.toontrack.com/products.asp?item=41

A distributoroknál van nak forgalmazók, olyan 22e Ft körül van az ára (vagy ha nincs pénzed akkor nézz szét torrent boltban :)).

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.06. 10:25:45

@Zool2107: Nagyon dicséretes tendencia. :) Megnéztem a terméket, ígéretesnek tűnik, köszönöm szépen saját magam és mindenki más errefelé olvasgató jövőbeli felhasználó nevében. Ha megvettem/letöltöttem, akkor megjelenik a blog történetének első tesztje is. Fejlődünk! :)

Zool2107 2009.08.06. 12:42:45

Igazán nincs mit :)
Lehet hogy én is kipróbálom majd. Bár nem dobolok, de a zenekarunkkal csináltunk kis házistúdiót, így van jópár dobfelvétel is amin lehetne tesztelgetni. Azt nem figyeltem, hogy ez egyből nyomat-e ki kottát, de midit azt biztosan, arra meg elég sok program van, hogy midiből kottát nyomasson az ember.
süti beállítások módosítása