Igen, elhatároztam, hogy a nyilvánosság elé lépek. Viszont nem a szexuális identitásomat, esetleges kisebbséghez tartozásomat szeretném a közönséggel megosztani: a triolák gyakorlásáról van csupán szó. A mellékelt klip tegnap készült a cégtől kölcsönvett kamera és egy állványként használt törött dobszék segítségével 80 bpm-en. Helyszín: a zajkeltető.
A triola magyarul azt jelenti, hogy a metronóm minden egyes pittyére jut egy ütés, ezt azonban a négynegyedes tizenhatodokkal ellentétben nem három, csak két hang követi. Az összesen három hangnak időben egyenlő "távolságra", szépen elosztva kell(ene) egymástól lennie.
A videón két ütem folyton ismétlődik: az első ütemben a triolák mindegyike reményeim szerint hallható - és látható - a kísérőtányéron, azonban első és utolsó hangjaik a lábdobon, vagy a pergőn is megszólalnak. A második ütem annyiban változik, hogy a középső hang helyén a kísérőtányéron is szünet van. Legalábbis, ez volt a szándékom.
Minden, az előbb leírt dupla ütem után egy ütemnyi kalandozás jön a dobokon. Az elsőnél két triola a pergőn, újabb kettő a felső tamon, a másodiknál az első triola a felső tamon kezdődik, a harmadik triola pedig az állótamon, a többi hang a pergődobra kerül. A harmadik esetben az első és a harmadik triola a pergődobon, a második és a negyedik triola pedig a felsőtamon "játszódik". A negyediknél az első triola az állótamon, a második a pergőn, a harmadik a felső tamon, a negyedik ismét csak a pergőn hallható. Az ötödik gyakorlattól kezdve pedig egyszerűbb leírni a gyakorlatokat, mint körülírni. (A könnyebb áttekinthetőség kedvéért a tamokat rövidítettem, az állótam á.tam, a középsőtam k.tam, a felsőtam pedig f.tam lett.) Íme:
pergő-pergő-fel.tam, f.tam-á.tam-á.tam, pergő-pergő-f.tam, f.tam-á.tam-á.tam
á.tam-pergő-pergő, f.tam-pergő-pergő, á.tam-pergő-pergő, f.tam-pergő-pergő
pergő-pergő-pergő, pergő-f.tam-f.tam, pergő-pergő-k.tam, k.tam-á.tam-á.tam
pergő-[szünet]-f.tam, [szünet]-pergő-pergő, á.tam-pergő-pergő, f.tam-pergő-pergő
pergő-pergő-pergő, pergő-pergő-pergő, f.tam-[szünet]-k.tam, [szünet]-á.tam-[szünet]
pergő-pergő-lábdob, f.tam-f.tam-lábdob, k.tam-k.tam-lábdob, á.tam-á.tam-lábdob
á.tam-f.tam-lábdob, á.tam-f.tam-lábdob, á.tam-f.tam-lábdob, á.tam-f.tam-lábdob
pergő-f.tam-lábdob, á.tam-f.tam-lábdob, pergő-f.tam-lábdob, á.tam-f.tam-lábdob
Mondanom sem kell, hogy a szünetet tartalmazó gyakorlatok voltak számomra a legnehezebbek, az utolsó három pedig nagyon szokatlan, hiszen a lábdob nem a triola elejére, hanem a végére kerül. És, reményeim szerint, ugyenez a gyakorlatban, gyenge interpretálásomban így fest:
(Ezúton hívom fel mindenki figyelmét, hogy a látott videó nem oktatófilm, csak egy kezdő szárnypróbálgatásai.)