HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

A lábcin jobbra tolódása

2008.10.14. 07:00 :: blogout

Be kell valljam: nem a lábcinem szélső-jobboldalivá válása miatt aggódok igazán: a gondom az, hogy másfél év után csak meg kéne találni már végre a pontos helyét. Ráadásul, nem sanda politikai megfontolásból csúszik minden mérőütésnél egy picit jobbra, hanem azért, mert egyrészt nincs a betonpadlóba fúrva, másrészt mert balkezes lévén történetesen én ülök tőle balra, így az erőhatások is innen érkeznek. A zajkeltetőmben kialakult kaotikus helyzet rendezését mindenesetre ez a tulajdonsága nem könnyítette meg túlzottan, amolyan függő változó módjára ficánkol tőlem keletre. Káoszból meg már nélküle is volt épp elég.

Ismerős? Értékes percek, negyedórák mennek el a próbateremben, miközben a hozzám hasonló kezdő dobos megpróbálja "optimalizálni" a cuccot. A cél egyértelmű: a hangszer lehetőség szerint minél jobban kézre - lábra - essen. A probléma az, hogy amikor az egyik része épp jó helyen van, a másik biztosan nem.

Több hónapig a tanár se járt dobom környékén, ennek következtében sajátos egyéni beállítások burjánoztak el: a felső és a középső tam például teljesen "ráült" a lábdobra, súlyosbítva azzal, hogy az utóbbi úgy lett beállítva, mint a kocsiban a visszapillantó-tükör. Erősen felém nézett. Emiatt az említett két tam felszíne, nemhogy síkban lett volna, hanem jelentős szöget zárt be egymással.

Az állótam se járt jobban: süllyesztettem, emeltem, jobbra csúsztattam, akkor a bal lábamat érte, aztán vissza balra, úgyhogy a végén már majdnem térdmagasságba került, az említett testrészem közvetlen szomszédságába, ami így is gyakran nekiverődött.

A pergővel és a lábcinnel gyakorlatilag hetente képes voltam eljátszani ezt a csiki-csuki, tili-toli játékot. Egy ideig jó is volt minden: amíg egy kézzel játszottam a tizenhatodokat rajta, az tűnt optimálisnak, minél lejjebb van. Viszont így a bal kezem középső ujjával rendesen káváztam a pergődobon, ami, elárulom: fájdalmas.

Nincs mit tenni, lejjebb kell engedni a pergődobot. Kevesebb fájdalom, nagyobb sebesség. Hurrá, a nagyok is biztos így csinálják!

Az elégedettség egészen az első szextoláig tartott: a felső tamon kezdtem volna az első három ütéssel, úgy mint bal-jobb-bal, majd a pergőn jobb-bal-jobb kézzel akartam folytatni. A két hármasfogat között azonban mindig volt egy kis szünet, amit nem akartam, hogy ott legyen. Világos, a pergődobnak talán mégse tíz centivel a tam kávája alatt kéne lennie. Úgyhogy feljebb emeltem a pergőt, azonban a bal kezem ismerős fájdalomérzetet továbbított felém: a lábcin és a pergő közti távolság megint kevés volt, a lábcinen játszó bal kezem egyik bütyke ismét folyamatosan hozzáverődött a pergő kávájához. Helyes. Feljebb a lábcint!

Sebesség romlik, viszont a sextola javul: melyik ujjamat harapjam meg? Sokáig lehetne még részletezni a dolgot. Hetekig gyakoroltam a sextolát az új beállításban, mikor végre eljött a tanárom. Mindent átállított, pontosabban visszaállított a megfelelő helyére.

A hónapokig tartó gyakorlás ebben a pillanatban kámforrá vált, a tamokon az alkalom tiszteletére megkísérelt pörgetés csúfos kudarcba torkollott. Azóta legszívesebben leplombáznám a dob összes állítható alkatrészét, nehogy újra kísértésbe jöjjek. De ez a veszély nem fenyeget: ezt a leckét megtanultam.

A fenti vesszőfutás könnyen megelőzhető: megéri egyszer egy szakavatott dobossal saját méretünknek megfelelően beállítani a cuccot. Amit ezt követően kéretik békén hagyni. Már, ami a csavarokat illeti.

6 komment

Címkék: dob beállítás lábcin

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr22711451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.10.14. 12:16:44

hát bizony az én tomjaim szöget zárnak be egymással, mert nekem úgy kényelmes. úgy állítsd be, ahogy neked jó, ahogyan a legtermészetesebb neked ráütni. mivel ez egyénenként változik, el kell játszani ezt a játékot, egy profi dobos se érzi, hogy neked hogy lenne jó. mindenkinek magának =)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2008.10.14. 12:47:23

Igen, valószínűleg ez az alapszabály: ahogy Neked jó. A macera talán akkor van, ha másik dobos cuccához ülsz le, amelyik mondjuk nem úgy van beállítva. Mondjuk, azt is vissza lehet utána állítani.

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2008.10.14. 13:24:42

De azért - legalábbis, amennyire én láttam -nincsenek olyan végletesen nagy különbségek ezen a téren a dobok beállításai között. Persze, lehet, hogy tévedek.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.10.14. 17:51:16

Nem csodálkozom...a dobosom húsz éve keresi a tuti "cintányérállvány-koncepciót"... Ezért mindig úgy néz ki mint egy ufóleszállóállomás..

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.10.16. 13:08:46

Az úgy van, hogy úgy kell elhelyezni a dobokat, ahogy kényelmesek. Nekem például a pergőállás sem teljesen fix, amikor nem kell úgy odabaszni, akkor kicsit szögbe kerül, hogy könnyebben kijöjjenek a ghost note-ok, amikor meg a thrashmetal zenekarommal próbálok/koncertezek, akkor úgy kell beállítanom, hogy minden egyes ütésem kávás lehessen, és pattanjon meg soha annyira a verő a káván, hogy ne érje a bőrt.
Vagyis hogy volt ez így sokáig, de mostanra már csak az utóbbit használom, mert megtanultam azon is rendesen ghostolni, pergetni, miegymás.
A tamok állása pedig sajna cucconként változik, mert nem szabad hozzáérnie a tamoknak a lábdobhoz (mert drága és jaj), de közben nem árt, ha mondjuk meg tudom ütni, tehát ennek fényében minden cuccon máshogy állnak a tamok, de azért én még mindig a "régi jó" majd' 45 fokban felém néző, kicsit magasan álló tamok híve vagyok.

Apropó, járt már valaki úgy, hogy 10-es, 12-es tamot kapott a színpadon? Ugye hogy éles helyzetben lehetetlen eltalálni? :)

2008.10.17. 13:35:12

naja, mondjuk a trashmetálnál nem divat a 10-es átmérő lol =)
süti beállítások módosítása