HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

A jobbossá átnevelt balosok már csak balosok maradnak, ugye?

2008.09.30. 09:05 :: blogout

Gyerekkoromban egy logopédus - mert nem csak dobolni, de beszélni se tudok - rávette szüleimet, hogy szoktassanak át balkezesről jobbkezesre. Mert az akkoriban annyira trendi volt. Az eredmény nem is maradt el: annyira olvashatatlan a kézírásom, hogy már komolyan felmerült bennem a gondolat, hogy az összes orvosnak valami hasonlón kellett átmennie gyerekkorában. Vagy genetikailag az orvosi szakmára vagyok determinálva. Ez azonban kevéssé valószínű.

A dobos világban is minden a jobbkezeseknek lett kitalálva, nem meglepő, hiszen ők vannak többségben: a gyakorlókönyvben, ami a bal kézre vonatkozik, az nekem a jobbat jelenti, és persze fordítva. Így az se túlzottan meglepő, hogy csak jobbkezeseknek beállított dobokkal futottam össze.

A legegyszerűbben úgy állapítható meg, hogy bal, vagy jobbkezes egy dob, illetve feltételezhetően a hozzátartozó dobos, ha megnézzük, hogy a lábcin a dobos melyik oldalán van: ha a bal oldalán, akkor a dob jobbkezes, ha pedig a jobb oldalán van, a felszerelés balkezes beállítású. Mikor az előbbi elrendezés elé leültem, ösztönösen a bal kezemmel kezdtem ütni a bal oldalon lévő cint, egészen addig, amíg dobtanárom észre nem vette: abban a pillanatban átültetett egy balos cucchoz.

Ami fura volt, tekintve, hogy abban a két hónapban, mielőtt felkerestem a dobiskolát, egy dobbal bélelt próbateremben is így keltettem a zajt - hiszen ez dobolásnak aligha volt nevezhető. De nem tartott sokáig, és megtanultam, hogy a kezeim keresztbe állnak: egy balos cuccon a bal kéz a jobb oldalamon lévő lábcint üti, alatta, a jobb kezem viszont a lábaim közti pergődobot.

Tanulság talán az lehet, hogy a jobbkezesre átnevelt emberek többsége továbbra is balos marad: hiába, az agyat nem könnyű áthuzalozni. Nem véletlen, hogy gyerekként bal kézzel ragadtam meg a zsírkrétát, mindahányszor késztetést éreztem arra, hogy művészi énemet kibontakoztassam a fehér falon.

Mindez azért gond, mert a balkezesek esetében a jobb kéz csak ritkán lesz olyan mozgékony, mint a bal, ezért egységnyi gyakorlással sokkal rosszabb hatásfokot lehet elérni. Ami azért nem mindegy, hiszen dobolni most se tudok, de belegondolni is rossz, mi lenne a helyzet akkor, ha továbbra is jobbos cuccon erőltetném a dolgot.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr14688506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aradebil 2008.10.11. 11:05:46

detto balkezes vagyok,de jobb lábas,így kénytelen vagyok jobbal ütni a lábcint,ami nemis gond kb 120bpm-ig(még csak féléve dobolok,tehát ennyit bír csak a jobbkezem)
Így mostanában kezdem magam rávenni arra h ne keresztbe doboljak,így nem néz ki uduán,de legalább el tudom játszani az adott dolgot az adott tempóban.
Amúgy jobbal tényleg jobb lenne,sokkal lazább sajna a balnál:(

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2008.10.13. 13:02:54

A ritmusdepo.hu-n találsz dobiskolákat, mindenképp érdemes felkeresni egyet. Én - mint már írtam - a Szanyi János nevével fémjelzettbe (Jam Session) járok, nagyon szeretem. Ettől még persze, a többi is jó lehet, csak azokat nem ismerem.
süti beállítások módosítása