HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

A gyorsulás alapja a lassítás

2009.08.04. 09:38 :: blogout

Szép ellentmondás a cím, nem igaz? Én nem tudom, más hangszereknél hogy áll a dolog, de az biztos, hogy a dobok esetében a nagy(obb) sebesség - mondjuk olyan 120 bpm (beat per minute) - elérése érdekében alapos technikai fejlesztés szükséges. Ami elég macerás, ennélfogva pedig időigényes. Itt van például a duplázó esete.

Megkockáztatva, hogy a blogot szakértő kommentekkel ellátó kedvenc domesztikált tankunk pillanatokon belül elemi csapást intéz a gondolatmenet ellen, de bizony a lábgépeken játszott folytonos tizenhatodokról terveztem egy kicsit elmélkedni jelen posztban. A probléma ott van, hogy valamivel 100 bpm fölött végetér a tudományom, és megjelennek a pontatlanság aggasztó tünetei. Egyszóval: nem megy.

Az ember erre megnézi a neten, mások hogyan csinálják. Alapvetően tucatszámra lehet találni oktatóvideókat, a magam részéről két kategóriát különböztettem meg. Az egyik módszer követőinek lábfejét mintha odaragasztották volna a pedálra, viszont a sarkak enyhén a pedál fölött vannak, de semmiképp se spiccben. Jobbkezes-lábasok esetében először tehát a jobb sarok pottyan le a pedálra, aztán a bal, a harmadik tizenhatodot viszont a jobb lábfej kelti életre, oly módon, hogy a sarok felemelkedik a pedálról. Ezután ugyanezt teszi a bal láb is. (Balkezesek esetében ugyanez a szisztéma, csak először a bal láb ténykedik, csak aztán kerül sorra a jobb.)

A másik módszer egyfajta mókás ugrándozást eredményez a pedálokon: a fentiektől eltérően az első két tizenhatodot is a lábfejünkkel sajtoljuk ki belőlük, mégpedig úgy, hogy a műveletet a pedál hozzánk közelebbi eső végén kezdjük (jobb-bal), majd a maradék másik két hangért a pedál lábdob felőli részét adjusztáljuk. Magyarán enyhe spiccben ugrálunk előre-hátra.

Mindkét esetben a láb pozícióját rögzítenie kell az agynak. Az első esetben tehát azt, hogy jobb sarok-bal sarok-jobb spicc-bal spicc, a második esetben viszont azt, hogy az egyes hangok esetében hol helyezkedjen el a lábunk a pedálon.

Rögzítésről van szó, épp ezért nem 120, de még csak nem is 110 bpm sebességen kezdődik a gyakorlás, hanem annál jóval lejjebb. Esetemben 100-ról 70-re mentem vissza, ami, igen, kissé frusztráló. Mint egynémely társasjáték esetében, ahol egyes mezők habozás nélkül visszaküldenek a kiindulási pontra.

Viszont nem megy másképp. A sebességet ötösével emelve szép lassan eljutunk 110-re, ezt én mindkét módszer esetében kipróbálom. Jelzem, hogy továbbra sincs meg az áttörés, viszont egyedül abban reménykedhetek, hogy a kettőből előbb-utóbb összeáll egy nagy sebességen is használható kombináció. Ti mit gondoltok, nektek hogy sikerült?

45 komment

Címkék: dob duplázó lábdob nagy sebesség

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr751287538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2009.08.04. 11:04:29

Wazze, te már százon hozod a tizenhatodokat lábbal? Biztos voltam benne, hogy még váltott kézzel sem megy rendesen :D :P

Egyébként, ahogy tapasztaltam, minden hangszeren meglehetősen utálatos de legalább annyira fontos a lassú gyakorlás. Ez a legjobb mód arra, hogy a mozdulatok beégjenek az ember pici agyacskájába.

Mellesleg érdemes lekúszni, 30-40-50 környékére. Ez az önszopatás csúcsa. Legalábbis nekem gyakran okozott meglepetést, hogy vér pontosan lenyomok valamit normál (mondjuk 120-140) tempón, de mennyire nem megy mondjuk 40-en :) Márpedig az elég ciki, ha egy olyan zenekarba kerülök, ahol minden szám 25-ön van :D

Lord_Cica (törölt) 2009.08.04. 12:00:43

másodpercenkét két ütés?

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 12:10:06

@Lord_Cica: Jó a kérdés, magyarázatra szorul a 100 beat per minute (bpm).
A 100 bpm percenként 100 darab negyedet jelent, egy negyed viszont négy tizenhatodból áll. Tehát valóságban ez percenként 400 hangot jelent, ami dobos körökben nem túl sok, az első hozzászóló, parajos tank kartárs ennél jóval többet tud.
De kérdésedre válaszolva: 400 osztva 60-nal, az ...hmm... másodpercenként több mint 6 ütés. Ha jól számoltam. :)

Lord_Cica (törölt) 2009.08.04. 12:18:43

Ja tehát tizenhatodokat ütsz :) Én úgy tudom, hogy az elvi korlát a ritmusos mozgásra az a frekvencia (bár asszem a fele), amin az idegrendszer küld impulzust az izomnak, hogy összehúzódjon.
Zongoránál a gyorsaság titka a teljes ellazulás, és az hogy kialakulnak "ösztönös" vonalai a mozgásoknak az idegrendszerben. Dobnál is hasonló lehet, vagyis: gyakorlás.

parajos tank 2009.08.04. 12:23:51

@Lord_Cica: Igen, 120bpm az pont 2bps :)

A beat általában a negyedekhez van hozzárendelve, tehát ha negyedeket játszik 120-on, akkor az másodpercenként két megszólaló hang.

De ez a szegény gyerek tizenhatodokat szeretne taposni, ami nyolc megszólaltatandó hangot jelent neki másodpercenként.

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 12:35:00

@Lord_Cica: Igen, tizenhatodokat, bár úgy rémlik, hogy ezt beleírtam a posztba. Teljesen igazad van, a dobolásnál is teljes ellazulásra van szükség, így lehet például elérni két kézzel a percenként cirka 1100 ütést. Nem, utóbbi nem az én rekordom. Az enyém sokkal rosszabb. :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 12:55:53

@parajos tank: Az első hozzászólásodra reagálva, azért várjunk egy kicsit a 100 bpm feletti kétkezes lábcinezéssel, mert ha meg lesz a recept a duplázó nagy(obb) sebességű használatára, akkor ezt is össze kell még "lőni" a kézzel. Tehát ismételt sebességcsökkenés előtt állok. Jelenleg nyolcadokat játszok a kísérőtányéron - a lábcin ugyanis eléggé leamortizálódott -, tizenhatodokat pedig a lábdobon. :)

blah 2009.08.04. 12:57:39

És ez olyan nagy kunszt duplázóval? Mert ha egy lábbal szeretnéd akkor azt mondom kemény, de duplázóval... De hogy valami építőjellegű dolgot is hozzáfűzzek. Nem nagy bölcsesség szerintem már sokan elmondták. Azzal nem mész semmire ha más dobosok lábtechnikáját akarod kifürkészni, inkább érezz rá a sajátodra. Pl. milyen ülésmagasságból a legkényelmesebb és a leghatékonyabb. Ehhez mérten állítsd be a lábgépet, a többi már csak gyakorlás kérdése. (bocs, hogy ilyen alap dolgokat írok de nekem nagyon kezdőnek tűnsz)

newdawn 2009.08.04. 12:59:50

Még nem olvastam el a posztot, de tök jó, hogy vki veszi a fáradtságot ilyen blogot csinálni? Basszusgitárból nincs ilyen? Nem mondom, hogy ha nincs akkor majd én csinálok, úgyhogy jó lenne ha lenne:)

parajos tank 2009.08.04. 13:06:21

@blah: ez egy kezdő dobos szenvedésekkel teli, küzdelmes életét bemutató blog :D

Mellesleg nekem pl. nem jelentene gondot (egy darabig), százhúszon tizenhatodokat hozni egy lábbal, de duplázóval biztosan, mivel sosem próbáltam :D Kell a halálnak :) na jó, néha azért megfordul a fejemben, hogy be kéne szerezni. :D

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 13:10:49

@blah: Én nem mondtam, hogy Steve Gaddnak vagy Mike Portnoynak vagy úgy általában nagy kunszt lenne, ez a blog ugyanis egy kezdő próbálkozásairól szól, amit dobtanulásnak hívnak. Erről adok beszámolókat, amikben az éppen tanultakat a kommentelők vagy ellenjavallják, vagy megerősítik. Épp ezért javasolt, hogy Te is látogass ide vissza, és mondd el a véleményed. :)
@newdawn: Azért várd ki, amíg elolvasod, lehet, hogy utána már nem is hiányzik majd annyira a basszusgitáros blog. :) De egyébként köszi. Szeretem és kívánom a megerősítéseket. :)

newdawn 2009.08.04. 13:15:46

Jelentem elolvastam:)
Én basszusgitárnál tudom megerősíteni mennyire frusztráló amikor le kell menni "kutyába":) De az tény, hogy a technika gyakorlást nem célszerű egyből rohanó tempóban próbálni.
Amit írt itt vki, hogy nem mások technikáját kell ellesni, abban részben egyet értek, mert nyilván nem egy Wooten (vagy nektek mondjuk Weckl:)) videóval kezdi az ember a tanulást, de azért nem baj, ha az ember tájékozott, és tudja hogy mennyi mennyi technika van arra, hogy jobb/más soundot tudjon kihozni a hangszeréből. Arról nem is beszélve, hogy ezek az emberek adott esetben egy oktatóvideóban ugyanúgy a kályhától indulnak, és a standard technikákat magyarázzák, max hozzá teszik, ők miben csinálják kicsit másképp - pl Wootentől konkrétan láttam egy ilyen részletet.
De a legelcsépeltebb közhely akkor is örök érvényű marad, nem lehet megkerülni, és nem lehet átugrani: gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni:)

Zool2107 2009.08.04. 13:15:53

Én nem dobolok hanem gitározok, de hátha tudok segíteni :)
Gitár terén úgy van jópár oktató anyagban, hogy be kell a gyorsaságnál "skálázni magadat". Szal van ami álmodból felkeltve is megy, aztán van az amire kicsit már oda kell figyelned, van ami erős koncentrációt igényel, van aminél elkezdesz hibázni és végül az a sebesség amit már lehetetlennek tartasz.
A gyakorlást úgy érdemes felépíteni, hogy az "álomból felkeltős" tempó legyen a bemelegítés, aztán egy kis időt el kell tölteni az odafigyelős területen. Ha ez megvan, akkor a koncentrálós sebesség jön, itt kell a legtöbbet eltölteni időben, erről felmenni a hibátgatós tartományba, kb annyit időt szórakozni vele, mint a 2. kategórián, aztán vissza lemenni a koncentrálós tartományba (ekkor már érzésre könyebb lesz az egész a gyorsabb -hibázós - tempó után) és megint eltölteni itt több időt. Néha-néha érdemes feltolni a sebességet a "lehetetlen" tartományba is.

Például:
80 bpm - simán megy
100 bpm - oda kell már figyelni
110 bpm - koncentrációt igényel
120 bpm - kezdődik a hibázás
140 bpm - lehetetlen

Én így csinálnám a gyakorlást gitáron mondjuk 4/4-es ütemmutatónál:

80 bpm - 16 vagy 32 ütemen keresztül
100 bpm - 8 vagy 16 ütem
110 bpm - 64 ütem
120 bpm - 16 ütem
110 bpm - 64 ütem

Ez így kb 6-7 perc között lenne valahol, ezután egy kis pihenés, és megint elnyomni még vagy 2-3 ilyen szériátd, de ekkor már a 80 bpm-es bemelegítő rész elmaradhat és az (többet sztem nem érdemes mert eléggé unalmas és frusztráló ilyeneket csinálni).

A gyakorlás közepénél érdemes lehet feltolni a sebességet kicsit magasabbra is, de a végét mindenképp úgy érdemes csinálni, hogy azon a legnagyobb sebességen maradni hosszabb időt, ami már hiba nélkül megy. Így nem azzal az érzéssel hagyjuk abba a gyakorlást, hogy bénák vagyunk mert nem megy 150 bpm-en, hanem a jó és helyes dolog rögzül (kis pszichológia :)).

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 13:16:59

@blah: Látod, egymástól függetlenül is így látjuk a blog létét, hiába, nagy az összhang: egyetértek parajos tank kartárs rövid, frappáns fenti meghatározásával. :)

newdawn 2009.08.04. 13:18:35

@newdawn: Ja és persze, nem kérdeztem, hanem mondtam, hogy tök jó hogy vki csinál ilyet..helyből is hülye vagyok, de kaja után még a vérnyomásom is a padlón van...:)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 13:27:47

@Zool2107: Szerintem az általad leírtak maximálisan adaptálhatók a dobra is. Valóban, én is néha kitekerem a metronómot a lehetetlen tartományba, mert egyszerűen kíváncsi vagyok arra, hogy akár egy negyednyit el tudok-e pontosan játszani, meg arra is, hogy a technikám lehetővé teszi-e egyáltalán azt a sebességet. Például, hogy a témánál maradjunk, a posztban leírt lábcsúsztatós mutatvánnyal (a lábgépeken való ide-oda ugrabugrálásról van szó) kapcsolatban kételyeim vannak, hiszen nagy sebességnél nagyon kevés idő van arra, hogy egy újabb pozíciót vegyen fel a láb. (Most még nem tudok erről nyilatkozni.) Épp ezért a lehetetlent nem hülyeség próbálgatni, ez egyébként a holnapi bejegyzésem lett volna. Sebaj. Viszont megnyugtató, hogy a folyamatos visszalassítás nem csak a dobnál létező jelenség. :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 13:29:52

@newdawn: És mi lenne, ha Te csinál basszusblogot? Akár társblogok is lehetnénk, az önkritikus/önalázó hangvétel ugyanis ennek a blognak is sajátja. :)

newdawn 2009.08.04. 13:34:33

Az az én legnagyobb bajom, hogy még gyakorolni is lusta vagyok, nem hogy leírni, hogy mit, hogy gyakorlok:)
Egy éve elhatároztam, hogy youtube-ra rakok majd fel covereket, az én kedvenc elmebeteg zenéimből...első nap csináltam két videót...azóta is készül a többi...:)
Úgyhogy paradigmaváltás kéne az életemben, hogy én elkezdjek egy nyilvános blogot csinálni:)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 13:38:33

@newdawn: Az baj, ha a blogírás a gyakorlásból veszi el az időt, ugyanakkor a blogírás inspirálólag hat a gyakorlásra is. Legalábbis, én ezt tapasztaltam. Egy próbát megér, nem? :)

newdawn 2009.08.04. 13:38:52

Most vagy lassan jelenik meg a hozzászólásom, vagy vmi gyík van, mert 2 perce írtam de még mindig nincs kint..ekkora a szűrés?

blah 2009.08.04. 13:42:28

@parajos tank: Ja egy darabig :). Mondjuk én nem is játszok olyan zenét amibe nagy szükségem lenne duplázóra, de én is kerülgetem már egy ideje a témát.
@blogout: Még azt tudom hozzáfűzni, hogy lábgép nélkül is gyakorolj sokat, rakj be valamilyen zenét és képzeld magad köré a dobszerkót, dobolj nyugodtan a levegőben, a lábaddal meg taposd a padlót.

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 13:42:58

@newdawn: Én biztos, nem szűrök semmit, ezen a blogon szinte mindent büntetlenül (moderáció nélkül) meg lehet írni... :)

newdawn 2009.08.04. 13:46:39

:) A blog írás a gyakorlásból veszi el az időt, ami viszont minden mástól veszi el az időt ami nem a zenéléssel kapcsolatos:)
Másrészről meg, nem biztos, hogy jó példa lennék, elvégre 8-9 éve nyúzom a fákat heti pár alkalommal pár órát, ohne tanár, autodidakta módon, így értelemszerűen a technikai tudásom nem kevés kívánnivalót hagy maga után az értő szemek számára, az elméleti tudásomról meg ne is beszéljünk, mert a szolfézst csak hírből ismerem, hallás után próbálkozom.
Tehát vagy elmegyek tanárhoz, és elkezdem előröl és akkor van értelme ezt leírni - bár akkor sem lennék teljesen kezdő, csak a szisztematikus tanulás és gyakorlás szempontjából - vagy minden marad úgy ahogy most van, akkor meg mit írjak le, hogy x ideje ugyanazon a szinten szenvedek, mert az előrelépéshez sokkal több ráfordítás kéne?:)
Ezért mondtam hogy paradigmaváltás kell:)
De a covereket talán elkezdem majd felvenni tényleg, mert jó móka, és legalább VALAMIT csináltam:)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 13:53:47

@blah: Az ebben rejlő lehetőségeket én is (részben) felfedeztem, esetemben ez a gumilap formájában látszik testet ölteni. :) Ezzel kapcsolatban mindenféle rémségekkel borzasztom el az idelátogatókat, amik a blog jobb oldali részén is megjelennek.
Amúgy egy lábbal a folyamatos tizenhatodokat kábé 85-90 bpm körüli sebességen bírom - legalábbis, amikor utoljára próbáltam, akkor még ennyi volt. Ja, van még hova fejlődni. De azért úgy látom, többen fontolgatjátok a duplázó használatát. :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 14:00:17

@newdawn: Erre van egy példám. Nem túl régóta jártam a dobtanárhoz, amikor egyszer csak egy távolabbi ismerősömbe botlottam a dobsuliban. Ő mintegy tíz éve dobol, zenekarban játszik, koncertezik, viszont mellettem elkezdte a dobtanulást teljesen az alapokról: ütötte az egészeket, a negyedeket, a nyolcadokat. Alázatból óriási leckét kaptam ekkor. Le a kalappal előtte. Szóval, sosem késő. :) Amúgy nyugodtan írd be ide a coverek linkjét, nem törlöm ki. (Azt se.) :)

Mr. Fáradtság 2009.08.04. 14:05:22

Mike Portnoynak a 80as tempó is gondot okoz, ne röhögtessetek már. Hallgassatok Opethet, talán picit több jön le a duplázós dolgokból. Ott Lopez 99%-osan tolja le a 100as tartományt, az új dobos meg 100%-osan (legalábbis a keverések alapján).

Nem nagy kunszt amúgy. Lazaság kérdése, meg persze erőnlété. Egy jó pedál sem árt.

Mr. Fáradtság 2009.08.04. 14:06:26

Itt az összes coverem amúgy, ilyenek-olyanok.

www.youtube.com/user/Vacz

blah 2009.08.04. 14:09:43

@blogout: a gumilapot sosem szerettem, az max ujjgyakorlatokhoz nyújt segítséget. Kell, de nem olyan hasznos, ha csak nem éppen jazz dobos vagy. Minden más műfajban hidd el nagyon jót tesz ha a levegőben dobolsz, mert legalább akkora erőt fejtessz ki mintha dobot ütnél. És persze mellette hozhatod a lábaddal is.

newdawn 2009.08.04. 14:13:38

Persze, nem azt mondom, hogy azért nem kezdem előröl mert az nekem büdös, hanem mert a zenélés nekem hobbi csak, mp3 be, és játszani alá, és nem életcél, így nem vagyok benne biztos hogy minden mástól (meló, sport, fotó, haverok, stb) megéri most nekem elvenni az időt, ha úgy sem szeretnék komolyan foglalkozni vele.
Ami meg a videót illeti, a hangminőség csapnivaló, a kép sem az igazi, és nem egy helyen még el is cseszem, úgyhogy lehet savazni, én állom:)
ez teljes
www.youtube.com/watch?v=3FlsBjKukiU
ez meg az első próba volt, egy fél szám erejéig:)
www.youtube.com/watch?v=qjaKkkJyxI0

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 14:20:03

@Mr. Fáradtság: @newdawn: Két zenebaráttól kaptunk tehát link(ek)et, nézzük végig őket szeretettel. Az Index címlapjáról lekerültünk, úgyhogy egészen zártkörűen beszélhetünk róluk. (Én is nemsokára megnézem.) :)

newdawn 2009.08.04. 14:20:09

Uhh, a Pull me under coveredet máris imádom:) Zsír nagyon, grat!

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 14:23:31

@blah: A levegőben dobolást vezetés - és zenehallgatás - közben is szoktam gyakorolni: a pedálok adottak, pergőnek meg ott a kormánykerék. :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 14:27:40

@Mr. Fáradtság: Newdawn felkeltette az érdeklődésemet, a Dream Theater nagyon tetszik. (A többi megnézésére pár óráig még nem lesz időm. :()

Sobrijóska 2009.08.04. 14:39:23

Én autodidakta módon tanulok dobolni 3 éve. Eddig nem néztem, hogy 16-os lépésekkel mekkora bpm-et tudok, de most lemértem: 125.
Az én technikám a térdből indul, mintha ejteném a lábam a pedálra, a sarkam mindig a pedál fölött van. Gyors tempónál ehhez még a lábujjaimat kissé összehúzva dobbantok egyet, tehát a talpamat át is helyezem ehhez kissé.
Viszont lassabb (pl.70-es) tempónál már nem így csinálom, hanem átkonvertálom nyolcaddá, azaz mintha 140-es tempónál nyolcadokat lépek.

blah 2009.08.04. 14:42:50

@blogout: ok, úgy értem ezt mind dobverővel, mint egy virtuális dobszerkón. Nem lep meg, hogy furcsának találod a dolgot, majdnem 20 éve dobolok és eddig mindenki csak nagyokat nézett erre. Azt a legtöbbjük mégse tanult meg rendesen dobolni...

Mr. Fáradtság 2009.08.04. 15:16:32

@Sobrijóska: Pontosan is hozod 125-nél a kickeket lábon?

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 15:37:36

@Sobrijóska: ha jól sejtem, amit leírtál az van kábé félúton, kompromisszumos megoldásként a posztban szereplő két módszer között. Az biztos, hogy mindenkinek úgy kell csinálni, ahogy neki jólesik, ennek kifejlesztéséhez viszont jó alapot/ötletet adhatnak az ide-oda feltöltött videók. De azért egy (jó) tanár sem pénzkidobás. :)
@Mr. Fáradtság: ugyan nem volt még időm végignézni az összes videódat, de van esetleg olyan, amin a lábgép használatát is látni? :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 15:40:05

@blah: Én ilyesmit még biztosan nem gyakoroltam (ez nem jelent semmit, sok mindent nem gyakoroltam még), de vajon mit gondolnak erről a nálam jóval tapasztaltabb többiek?

Mr. Fáradtság 2009.08.04. 15:51:47

@blogout: Nem igazán... Sima webcammal veszek fel.

parajos tank 2009.08.04. 15:57:02

@Mr. Fáradtság: @newdawn: Sirályok a cover-ek. Gratula az uraknak. Bár ilyen zenéket 15 évesen hallgattam utoljára, az meg már naon rég volt....talán ezért is hiányzik a duplázó az eszköztáramból :)

@blah: a "levegőbe verés" szerintem is alap :D Én szoktam még párnát(ra?) is verni. Mivel az elnyeli az enregiát és nem pattogzik vissza róla a verő, amit kigyakorlok párnán, az sokkal simábban megy aztán bőrön :D

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.04. 16:09:21

@parajos tank: Ilyen mérvű vallomásra/coming out-ra azért nem voltam felkészülve, már ami a párnára verést érinti. Hiába na, széles spektrumot lefedtünk ma. :)

newdawn 2009.08.04. 16:40:26

:)Höhö, köszönöm:) Így 25 évesen én még simán elég infantilis vagyok, hogy ilyet hallgassak! De most kapaszkodj: a koncertekre is kimegyek:) Viccet félretéve nekem furcsa mód előbb jött a softosabb, pl RHCP, Metallica, stb, és aztán borult el az agyam:) Tudom, sokan úgy néznek emiatt rám, mint a véres rongyra, de hát mit csináljak, nekem most ez tetszik...de ezek szerint még pislákol a remény fénye a távolban, hogy valamikor majd kinövöm, és rendes ember (én már nem) leszek:)

parajos tank 2009.08.04. 16:52:59

@newdawn: Jajmá :D Nem mondtam én, hogy bármi baj lenne vele, azt meg főleg nem, hogy ki kéne nőni. Azt kell hallgatni, ami érdekel és örömet okoz, elvégre erre találták ki a zenét :)

newdawn 2009.08.04. 17:04:09

:) Na örülök, hogy vannak még normális emberek, akik tudják miért szoktak az emberek zenélni, vagy azt hallgatni:) Hallgatok persze más zenét is, csak az vagy nem érdekes számomra basszusgitár szempontjából, vagy fényévekre vagyok attól, hogy eljátsszam:)

Sobrijóska 2009.08.04. 17:04:18

@Mr. Fáradtság: most így visszaolvasva én lehet, hogy félreértettem az eredeti felvetést: én nem folyamatos 16-odokra értettem duplázóval, hanem egyszeri 16-odra sima géppel. Bocsi.
süti beállítások módosítása