HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Az ígért videó

2009.10.02. 14:24 :: Uglee

Nos, ahogy ígértem, itt a videó.

Videót és hangot vettünk fel, az egyetlen elég nagy méretű szobában, amit meg tudtunk ingyen szerezni. Akit érdekel a felvétel menete, technikai részletei, az kommentben jelezze, addig is inkább a dobolásról beszélek.

Szólónak nem nevezném, amit itt csináltam, inkább csak elengedtem magam. Mivel nem volt tétje, belementem olyanokba is, amik esélyesek voltak, hogy nem sikerülnek, volt, hogy bejöttek, volt, hogy nem. Ja, és tudom, hogy tele van hibával, de meguntam, hogy arra várjak, hogy valaki véletlenül felvegyen rólam egy olyan videót, ami hibátlan.

Ősrégi hibám, hogy nem tudok szólózni, ennek az lehet az oka, hogy sosem csináltam. Sosem volt egy zenekarom, ahol szólóznom kellett volna, csak maximum 2 ütemet, annyit meg bárki össze tud szedni, ha nagyon akar.

Kicsit belecsaptam a lecsóba ezzel a videóval, de majd lesz ez még így se. Igazából 3 féle dologból épül fel, nevesül
-Beatek
-parasztvakítások
-nehéz, hosszan gyakorolt trükkök

Beateket az ember vagy tanul, vagy elles, vagy kitalál. Nekem csak az utóbbi kettő játszott, eleinte ellestem dolgokat kedvenc számaimból, stb, majd utána fél évvel következett a lehetetlen, mégis jól hangzó beatek kitalálása. Más kérdés, hogy később, ahogy szélesedett zenei látóköröm, egyre többet találtam meg belőlük már megírva.
A parasztvakítások és a nehéz trükkök között vékony és illékony a határ, parasztvakításnak azt a trükköt nevezem, amely egyszerű, de azt nézve a néző azt gondolja, hogy "Hű!" Tipikus példája ennek az 1:14-nél kezdődő triolás darálás. Ebben, ha van duplázód, az egyetlen nehézséget az okozza, hogy rajta maradj a tempón, ráadásul pontosan. Ami közvetlenül előtte van, számomra sokkal nehezebb, pedig gyakorlatilag ugyanaz, csak nem triola, hanem két kéz, két láb, és érdekes módon a kezeimmel van a baj. Azt még mindig parasztvakításnak vélem, mert ugyan számomra nehezebb eljátszani, de olyan egyszerű, mint a pofon, és olvadoznak tőle a nézők.
A határ viszont tényleg illékony, mert lehet, hogy amire én nagyon büszke vagyok, hogy el tudom játszani, és világmegváltó dolognak tartom, egy nálam sokkal képzettebb és kigyakoroltabb dobos eljátssza fél kézzel, és ő véli vakításnak, vagy az, hogy engem elküld a picsába minden kezdő dobos, hogy én ezt a darálást fitymálom, miközben ő azon küzd, hogy külön tudja mozgatni a kezeit.

Gondolom, azért aki olvassa, kíváncsi rá, hogy hogy jöttek nekem a fent eljátszott dolgok. Némelyikük úgy, hogy kitaláltam, és egyből ment, némelyiküket pedig szépen ki kellett gyakorolnom, lassútól a nagyon gyorsig, elrontani, és újra kezdeni.

A jövőben lesz témája is annak, amit írok, ez most csak aféle bemelegítés. Lesz még itt szó mindenféle dologról, ha jól emlékszem, blogout első bejegyzéseinek egyikében szépen leírtam, szóval aki kíváncsi rá, keresse meg :)

Üdv!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr231422886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ggaben01 2009.10.03. 08:56:22

Jól szórod a verőt fater! :-)
Mindíg elámulok mikor látok valakit ilyen szinten dobolni hiszen még szemmel sem tudom követni,aggyal meg kézzel meg aztán végképp nem. Nyugtass meg hogy neked is sok év áldozatos munkája hozta meg az eredményt!
Csak így tovább.

Üdv
Gaben

SOAD19 2009.10.04. 21:58:36

Hey, most nem vágom! Ez is Te vagy??!

nagydobraverem.blog.hu/2008/11/24/kezdetleges_oromkodeseim

Ha igen, akkor nem semmi, mennyi fejlődtél. De azért remélem, mert akkor, talán én is hasonlót érhetek el egy év alatt.
Ebben a hónapban, vagy a következőben szándékozok dobot venni és belemerülni. :D
Különben mennyit gyakoroltál, napi szinten hány órával érted ezt el? Vagy csak én látom ezt ilyen faxán, bár nem mert az előző kollega is le volt nyűgözve. De nekem meggyőző volt! Gratu és sok sikert a továbbiakban is. :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.10.05. 12:14:14

@ggaben01: @SOAD19: A videón látható akusztikus jelenséget Uglee követte el. Ilyen mérvű fejlődésnek én is örülnék, viszont természetesen nagyon jól esik, hogy képesnek éreztek engem is valami ilyesmire. Mindez különösen az eddigiek során a blogon megjelent - és általam írt - anyagok tükrében jelent nagy meglepetést számomra. :)
Tényleg. Uglee esetleg megoszthatnád az érdeklődőkkel - engem is ideértve - mennyi gyakorlás után jutottál el erre a szintre...

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.10.05. 18:14:45

Ööööö...
10 éve dobolok kb, viszont mindig lusta dög voltam kimondottan gyakorolni. Tömegközlekedési járműveken szoktam néha a térdemet csépelni dobverővel, illetve heti rendszerességgel van próba. Pontos óraszámot nem tudok mondani :)
És köszönöm a pozitív visszajelzéseket, de most nekiállok gyakorolni, mert olyan csúnyán ledoboltak engem a hangfoglaláson, hogy rájöttem, nagyon fontos parasztvakításokat nem tudok, szóval lesz ez még jobb is :)

parajos tank 2009.10.09. 14:23:44

Király a videjó kolléga úr :) Majd szólok, ha 30 év múlva elértem erre a szintre :D

Egyébként gondolkodott már valaki azon, hogy mi az isten funkciója van egy dobszólónak a parasztvakításon kívül?

Jó, persze hallottam már olyan zseniálisan felépített és izgalmas szólót, hogy leesett a fejem és azonnal balta után nyúltam, hogy felaprítsam a dobcuccomat.

De alapvetően nem értem, mire jó, mondjuk egy koncerten két szám közé, vagy ami mégrosszabb, a szám közepére beszúrt három órás csapkodás.

Én ilyenkor tuti, hogy a büfében kötök ki és talán vissza sem megyek. (ez nem csak a dobra vonatkozik....teljesen mindegy ki virgázik nekem...legutóbb Ozzy koncerten vonultam ki a negyed órás gitárszóló közben, amire valszeg azért volt szükség, hogy a mágus piheghessen egy kicsit)

Szerintem olyan szépen, ízlésesen meg lehet mutatni a számok játszása közben, hogy milyen tehetséges és ügyes az ember fia/lánya. Mert azt azért lássuk be, tehetséget villogtatni kötelező ebben a szakmában :D

Memonic 2010.09.24. 12:04:56

Hell!
egész jó amit csinálsz!
Nem érdekelne esetleg egy jó kis modern ütős-zúzós banda, akik járják az országot, sok koncert stb...???
ptlevel@gmail.com

Memonic 2010.09.24. 12:07:40

Egész jó, amit csinálsz!
Ha érdekelne egy komoly modern ütős-zúzós banda, akik járják az országot....
írj:
ptlevel@gmail.com
süti beállítások módosítása