HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Jobbos lettem

2009.08.06. 10:02 :: blogout

Tegnap jobbos lettem, nincs is ezen mit szépíteni. Valamikor mostanában lehetett két éve, hogy elkezdtem dobolni tanulni, pontosan nem emlékszem a jeles napra. Valahogy úgy vagyok a dátumokkal, mint a szigetlakó bennszülöttek, amikor megkérdezik tőlük, mégis mikor születtek. Saccra megmondják hány évesek; hiába a dátumokkal (is) hadilábon állok. A kábé-évfordulót sajátosan - szigorúan puritán módon - hirtelen felindulásból ünnepeltem meg: a törött lábcintányérokat tartó állványt mindenféle külsőség mellőzésével egészen egyszerűen átpakoltam a bal oldalamra. Ekkor kezdődik az időutazás. Nem csak nekem, hanem mindenkinek, aki eddig a neki megszokott felállástól eltérőt nem próbált ki.

A szomszédban próbáló zenekart hónapok óta nem hallottam játszani, pechemre tegnap épp jöttek, hosszú perceket vártam arra, hogy elkezdjék a zenélést, hátha az elnyomja majd keserves próbálkozásaim zörejét. Ha ők szünetet tartottak, én is pihentem, ha viszont még előttem abbahagyták a játékot, mielőtt észrevehettem volna, a kínos csöndben röhögéseket véltem hallani a bunkerrádió adásában; ez a szellőzőrendszer jótékony (?) mellékhatása. Komplett hülyének éreztem magam.

A tervem az, hogy a nyolcadokat 120 bpm-re kigyakorlom, majd belekezdek a tizenhatodokba, a váltás jegyében természetesen a lábgépet is a jobb lábammal próbálom kezelni. A mérőütéseket meg a bal lábammal terveztem hozni. Mondom: terveztem. Tegnap teljes volt a deja vu érzés. Mint a kezdetekkor: a taktus helyett a lábdob szólalt meg, a negyed helyén a pergő, még akkor is, ha ott csak a cinnek kellett volna. A cinjáték az alapritmusnál (tuc-   ,tác-   ,tuc-   tác-   ) eggyel bonyolultabb témáknál szimplán abbamaradt a koordinálatlanság jegyében.

Vannak visszatérő kérdéseim. Egy éve faggathattam ki a tanáromat arról, hogy mit szólna ahhoz, ha gyakorolnám a jobbkezes játékot. Nem javasolta. Egy hete - amikor ismét megkérdeztem őt - már igen. Sőt. "Úgy fogsz függetleníteni, mint a csuda" - adta a pozitív megerősítést újabb önkínzó tervemhez. Hozzátartozik ehhez, hogy a kérdés nemrég úgy merült fel, hogy jobbkezes cuccon játszottam - ebben semmi meglepő nincs, a suliban csak ilyenek vannak -, és kipróbáltam a cinen az egykezes tizenhatodokat. 60 bpm-en egész tűrhetően ment, olyannyira, hogy még ő is meglepődött. Az egész odáig fajult, hogy szinte lelki válságba süppedt, hiszen én lettem volna az első tanítványa, akit félrediagnosztizált: balkezesként gyakoroltatott két évig egy jobbkezest. Aztán felszállt a füst, jött a verdikt. Alapvetően balkezes vagyok, hiába írok, húzok fel cipzárt, nyitom az ajtót a jobb kezemmel. Erre varrunk most gongot.

10 komment

Címkék: dob kezdő nyolcad tizenhatod jobbkezes

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr671292142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2009.08.06. 11:48:35

Hát én nemtom...aki ennyi (mennyiiii? kééééét ééééév?) dobsuli meg gyakorlás után nem tudja eldönteni, hogy jobb vagy bal, az talán jobban (vagy balabbul) teszi, ha feladja :)

Vagy tegyél mindenből jobbra is meg balra is (vagy balra is meg jobbra is?) wazze :D Akkor akárhogy játszol, mindig minden kéznél lesz :)

"jobbkezes cuccon játszottam - ebben semmi meglepő nincs, a suliban csak ilyenek vannak"

És meddig tart átpakolni a cuccost, kettő perc?

Azt a tanarat meg kergesse már el valaki!!! Többször bebizonyította, hogy alkalmatlan a feladatra. Örüljön, hogy nem egyből kötelet kértem :D

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.08.06. 14:43:00

@parajos tank: Az órák egy karámba szerelt dobnál történnek, ahol kevesebb, mint két perc telik el az egyik tanítvány távozása és a másik érkezése között. Én balkezesnek érzem magam, a fentebb leírt jobbkezes gyakorlatok egyedüli célja a végtagfüggetlenítés elősegítése. Még jó, hogy nem kötelet kértél. :) Viszont a jobbkezes gyakorlatokkal kiváló lehetőség nyílik arra, hogy videófelvételekkel megspékelve bemutassuk a kezdők küzdelmes életét - teljesen az alapoktól. :)

Sobrijóska 2009.08.07. 11:52:47

Egy haverom még régen elkezdett balkezes létére jobbkezes gitáron tanulni. Mondta, hogy egyáltalán nem gáz, tök jól halad. Mondtam is neki, hogy nem is a fogással lesz a gond, hiszen arra amúgy is az ügyetlenebb kezet tanítjuk meg, hanem majd a pengetéssel, mert ahhoz nem hiába kell az ügyesebb kéz. Persze tanulóként ő egyelőre a fogásra koncentrált.
Na, most dobnál biztos másképp van kicsit, nekem mondjuk eszembe sem jutott függetlenítési gyakorlatokat végezni fordított állással, a sok gyakorlás és előrehaladás szerintem úgyis kialakítja jól a független ritmikát.
Én a magam részéről azt ajánlanám, hogy zenére gyakorolj, csörömpölj, hagyd magad elsodorni a kedvenc dallamaid által, nem kell pont úgy eljátszani mindent, de a lényeg, hogy élvezd a zenélést, mert a frusztráltság csak visszatart.

Aradebil 2009.08.07. 22:53:20

hát ez hülyeség volt már bocsi:(

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.08.16. 12:52:19

Hiába mondom, na. Open drumming :)

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.08.21. 21:15:49

Na jó, azt hiszem, nem kommentelek többet itt, mert amint írok, soha többé senki sem :)

B.Gyuri 2009.08.30. 19:01:43

Akkor majd kommentelek én.:D
Tudtok valami jó gyakorlatot arra,hogy a kezeim és a lábaim függetlenek legyenek? Konkrétan az Immigrant Song kapcsán jött ez elő. Ugyanis a jobb kezem mindig begyorsul,és mindenképp a lábam sebességét akarja ütni. Nem tudom,hogy érthető-e,remélem,hogy igen.:D

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.08.31. 16:22:01

Kétféle módszert használok, lusta vagyok leírni, hogy melyikeket, de mindkettőnek az a lényege, hogy kuuuuuuuuuuuuuuuuuuurva lassan kezdem el kigyakorolni.
Ez érvényes amúgy minden hangszerre, sőt, úgy általában a világon mindenre, és csodálatosan működik.
Kivéve persze a mozgólépcsőről való lelépést és az úton való átkelést.

B.Gyuri 2009.08.31. 20:39:54

@Uglee:
:)
Igazából az a baj,hogy fejben nem vagyok ott,hogy a dolgot egyenlően lassítsam le minden testrészemmel. Tehát ugyanúgy gyorsabban ütök a kezemmel,mint ként,akármilyen lassan csinálom a lábammal...

parajos tank 2009.09.01. 12:55:30

@B.Gyuri: tessék "lerajzolni" amit játszol, úgy tudni fogod, hogy mit hova kell tenni :)
süti beállítások módosítása