HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Mit tanultál az első dobórádon?

2009.07.17. 08:17 :: blogout

Lakást felújítani nem jó, még akkor se, ha az alapterület meglehetősen csekély. Viszont csak ilyenkor derül ki, mennyi minden fért el eddig, egységnyi négyzetméteren. Az archivált első pár törött dobverő mellett például felleltem a kezdeti dobórák dokumentációját is. Íme, a legeslegelső gyakorlat, amit tanáromtól kaptam.

Az alábbi kotta - akárcsak az összes többi - a jobbkezesek hegemóniáját erősíti; nekik készült, és kész. A hozzám hasonló (két)balkezes dobosoknak épp ezért a kottában szereplő minden "R"-jelzésű hang (R = right: jobb kéz) tulajdonképpen "L"-ként értelmezendő (L= left, tehát bal kézzel kéretik játszani), és persze, fordítva. (Magyarán: ahova "R" van írva, ott bal kézzel ütnek a balkezesek, ahol meg "L" szerepel a kottában, ott viszont jobbal.)

A balkezeseknek viszont javaslom, gyűrjék le azt a kétségkívül erős késztetést magukban, hogy átírják az R-betűket L-re, és fordítva. Nem hittem el én se, de meg lehet szokni így, ahogy van. Ha mégse, akkor már csak két eset lehetséges: vagy grafomán vagy, vagy az leszel. Utóbbit még csak-csak el lehet valahogy kerülni, viszont ha már kialakult, célszerűbb, ha a kották átfirkálása helyett inkább dobos blogot írsz.

A lenti gyakorlatokban minden sor négy ütemből áll, az egyes sorokat pedig kétszer kéretik eljátszani. (Mivel ott az ismétlőjel a sor elején és végén.) A fentiek értelmében az első sorban a jobbkezesek jobb kézzel, a balkezesek pedig ballal ütik az ún. egész hangokat: egy egész hang időbeli hossza tulajdonképpen egy teljes ütemnek - tehát négy darab negyednek - felel meg. Ha tehát a metronómod - amit már bizonyára beszereztél - minden negyedre adja a takkjelet, az ütemek első hangjára kell csak ütnöd, a maradék három negyedben pedig pihi van. Aztán újra.

Ezt a gyakorlatot teljesen kezdőként is kipróbálhatod, majd egy idő múlva a negyedes takkjelre balkezesek a jobb, jobbkezesek pedig a bal sarkukkal mérőütést is produkálhatnak (ld. a korábbi, mérőütésről szóló anyagot). (Folyt. köv.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 komment

Címkék: dob dobolás kezdőknek gyakorlófeladat

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr881250801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2009.07.18. 19:14:59

Én néhány évi otthoni, hallás utáni, majd kottából tanulás, és néhány évnyi "zenekari" tapasztalat után jutottam el oda, hogy ha komolyan akarom venni a dolgot, akkor bizony kell egy tanár.

El is mentem szépen.

Első órán szintfelmérés, megdícsérés a magamtól elért szint miatt, "ha úgy gyakorolsz, ahogy mondom, egy éven belül bármilyen studióba eladható dobos leszel" megígérése, ezek után dobverő, láb és test tartás lefikázása és az anyag nulláról kezdése következett.

Úgyhogy nekem is pont ez volt az elős órám anyaga, csak kezdetekben mondjuk tíz-tizenöt leckényi anyagot vettünk át egy órán egy helyett.

Aztán persze lelassult a dolog a normál tempóra. Főleg, hogy nem gyakoroltam úgy, ahogy a tanárúr szerette volna :D vagy nem azt, amit a tanárúr szeretett volna :D és lám nem is lettem vérprofi studió zenész még tíz év után sem :D

Mondjuk kb. másfél év után otthagytam a tanarat, aztán egy fél év múlva visszamentem, aztán a szemét dög kiment Franciaországba tanulni meg zenélni, úgyhogy a hivatalos tanulmányaim abba is maradtak.

Viszont azóta is rengeteget tanultam, mivel folyamatosan játszottam zenekarokban, amik teljesen különböző stílusokat képviseltek, és vagy már meglevő témákat kellett megtanulnom, vagy részt venni a számok írásában.

A tanár baromi fontos (feltéve, hogy jó tanár). Terelget a helyes úton, megmondja, mi a rossz és mi a jó abban, amit csinálsz. És nem utolsó sorban megmutat dolgokat, amikre magadtól talán sosem jönnél rá.

Viszont kell a másokkal együtt zenélés, kell a mindenféle zenék hallgatása és "megfigyelése" (akkor is, ha "csak" punk dobos akarsz lenni) különben csak egy dobos droid leszel :)
süti beállítások módosítása