HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Zúzás 30 bpm-en: sextolla (II. rész)

2009.07.01. 08:06 :: blogout

Folytatva a tegnapi rejtjeles bejegyzést, még két sextollás gyakorlat leírásával adós vagyok. Legalábbis azok közül, amiket jelenleg gyakorolok. Mivel érkezett olyan visszajelzés, amiből arra következtetek, hogy nem teljesen voltam közérthető, egy példával szemléltetem a gyakorlat lényegét, hiszen nem akarom, hogy esetleg a hatos lottó eheti nyerőszámainak gondolják egyesek az itt megjelenteket.

Vegyük mondjuk az alábbiakból az 134-es számkombinációt. Sextolláról van szó, tehát minden negyedre 6, azaz hat darab ütést igyekszünk abszolválni a pergődobon. Példánk esetében ez úgy fest, hogy jó erősen megküldjük az első hangot a bal kézzel, a következő, második hangnak viszont jóval csendesebbnek kell lennie. A harmadik és negyedik hang - optimális esetben - az első hanggal azonos erejű: hadd szóljon. A maradék két hang ismét csendes, ezeket azonban egy kézzel - esetemben a ballal - visszük be.

Aztán az egész megfordul, és a képlet jobbkezesek számára lesz nagyon ismerős. Az első bőrrepesztő erősségű hangot a jobb kézzel visszük be, majd jön a csendes bal, amit  a szintén hangsúlyos jobb-bal (3-4-es hang) követ, hogy aztán a végén a megmaradt két hangot szép csendesen becsempésszük a jobb kézzel. Ezután ismétlődik az előző bekezdésben leírt BJBJBB.

A tegnapi bejegyzésben leírtakhoz hasonlóan a hangsúlyos hangok alá rakhatunk lábdobot is.

BJBJBB - JBJBJJ

1,

 2,

  3,

   4,

12, 23, 34, 14, 13, 24,

123, 234, 134, 124,

 

BJBBJJ - JBJJBB

1,

 2,

12

Kérdés esetén ne fogjátok vissza magatokat. A fenti leírás lehet, hogy ezúttal se sikerült egyértelműre, a második reggeli kávém még nem ittam meg.

5 komment

Címkék: gyakorlat dob sextolla

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr901219363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasziljevics 2009.07.01. 21:16:55

ööö... heló...

idejövök hosszú hetek múltán, örülök meg minden, és MENEKÜLNÖM KELL! :) mi ez?!

atyaisten. elolvastam a "receptet" és nagyjából értem, hogy mit jelentenek itt a számok meg a kombók. viszont épp AC/DC-t hallgatok, és nem tudja elkerülni a figyelmemet a tény, miszerint Phil Rudd (egy "laza" 10 éves kiugrást leszámítva) úgy dobol a zenekarban a '70-es évek közepe óta, hogy szerintem a nyolcadokon meg a lábdob/pergő alapon kívül nem sok mindent játszott életében. ilyen... khm... érdekes szeksztolákat, vagy miket meg hótziher, hogy nem! :)

ezt nem azért mondtam, hogy bárkinek is összetörjem az álmát, hogy letaszítsa a trónról Mike Portnoy-t vagy ilyesmi, csak azért... nem durva egy kicsit most ezzel szenvedni? úgy értem MOST, mielőtt tapasztalta volna az ember, milyen egyáltalán MÁSOKNAK valahol ZENÉLNI.

totál respekt, mert így biztos, hogy jobb dobos leszel rövid úton, mint én valaha is! :) de most bocs, megyek és iszom valami szíverősítőt erre a sokkra, amit ez a "képlet" okozott...

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.07.02. 10:57:13

@vasziljevics: Megpróbáltam reagálni a kommentedre, de egy új bejegyzés lett belőle. :)

parajos tank 2009.07.02. 16:12:47

@vasziljevics: kedves elvtársam, igazán megszokhatta volna már, hogy a mi (blog)gazdink szeretí kínozni magát, és van annyira aljas, hogy ezt részletesen le is írja nekünk :D ráadásul olyan formában, hogy ember legyen a talpán, aki megfejti. Én ezt egyébként most fel is adtam első ránézés után :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.07.02. 16:37:01

@parajos tank: Bár kétségtelenül lassú adatátviteli sebesség mellett, de azért működik a "(blog)gazdi" kondicionálása is. :) Nyálsipoly ugyan még nincs belém építve, de például a harminckettedek már lekerültek a napirendről, közreműködéseteknek hála.
És bár aljas vagyok, de legalább lassan is tanulok. A "tanulok" szócskán van a hangsúly. :)

pannonfunk 2009.11.09. 19:32:58

@vasziljevics: Az a helyzet, hogy nem ismerem az AC/DC-t, de mivel hard-rockot játszanak, kizárt, hogy nem játszanak valami shuffle alapú nótát, és akkor máris ott van a triolás lüktetés. Emlékeztetnélek, hogy ami 30bpm-en szextola, az 60bpm-en egy triola ugyanakkora sebességgel.

Triola még a Tankcsapdában van, pl. ebben a számban:

www.youtube.com/watch?v=R2ApOviGdrI

2:58-nál, és milyen kurva jól szól! Pedig a Tankcsapda nem az agyonbonyolított akadémiai szintű zenékről híres...
süti beállítások módosítása