HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Renitens harminckettedek

2009.02.18. 09:50 :: blogout

Valószínűleg - szokás szerint - idő előtt, de elkezdtem a harminckettedek gyakorlását a téli üzemhez méltó puhány környezetben, az otthoni gumilapon. Tettem mindezt azért, hogy gyorsuljon a kezem: a bal és jobb kezem mozgékonysága között ugyanis tetemes különbség észlelhető - az utóbbi kárára.

Negyvenes bpm-ről kezdtem pár hete, múlt héten a szállodaszobában már ötvenes sebességgel nyomtam két toll és egy szék igénybevételével, most hatvan körül járok. Gyakorlatilag tavaly november óta távoktatásban veszek részt, a dobiskola felújítása miatt telefonon kapom az instrukciókat, így a kigyakorlandó feladatokat is, ezek ellenőrzése azonban már jó ideje elmaradt.

Elkanászodtam, hiszen a legutóbbi konzultáció értelmében a Bal-Jobb-Jobb-Bal-Bal-Jobb, a Bal-Jobb-Bal-Jobb-Bal-Bal, a Jobb-Bal-Jobb-Bal-Jobb-Jobb, valamint a Bal-Jobb-Bal-Bal-Jobb-Jobb (szextolás) kombináció elsajátításán kívül semmi mással nem kellene foglalkoznom. (Jobbkezeseknek a gyakorlat fordítva értendő: ami Bal, az nekik Jobb!)

Renitens vagyok, hiszen ismét figyelmen kívül hagytam a féltő szavakat, és durván belevágtam a harminckettedekbe. Nem tudom, hogy csak én vagyok-e ezzel így, vagy ez egy ilyen törekvő, kezdő szokás. Ebből adódik a kérdés: Ti a dobtanulás elkezdésétől számítva mennyi idő múlva kezdtetek először a harminckettedekkel foglalkozni?

7 komment

Címkék: dob harmincketted dobtanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr27950086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2009.02.18. 11:13:59

Szerintem mindenki ilyen :) Én is mindig olyat akartam gyakorolni, amit még nem kéne :D

Egyébként mit tetszik azon érteni, hogy "harminckettedeket gyakorlok"? Leülsz és nyomod a harminckettedeket, vagy mi? :)

Más: szerintem ezt a jobb kéz, bal kéz dolgot nem kéne annyira hangsúlyozni. Persze számíthat a dobok elhelyezésében, de azt egy előző posztban kivesézted. Viszont a ritmusgyakorlatokat úgyis kigyakorlod mindkét kézről indítva. Ugyeeee?

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.02.19. 13:57:26

Én azt javaslom, hogy ne 32-edeket, hanem 16-odokat gyakorolj, mondjuk úgy 80-120 BPM-en.

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.02.19. 14:00:11

Na, de a viccet félretéve, én sosem tanultam dobolni, és értelemszerűen a váltott kézzel kezdtem, és a mai napig nem használom semmi komolyra a papa-mamát, mert nincs rá szükségem, de ha van, akkor meg használom és kész. Mégis ember lett belőlem :)

Aradebil 2009.02.19. 16:17:19

ezaz inkább 16odolj 120al:)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.02.25. 13:40:27

@ parajos tank:
Azt hát: leülök a gumilaphoz és nyomom a harminckettedeket, néha paradiddle-t, néha meg keresem a dobverőket. Ez utóbbi Neked kimaradt, tudom. :)

@ Uglee, Aradebil:
Most összezavartatok, ne már! :)

parajos tank 2009.02.25. 15:56:01

@blogout:
Mármint folyamatos harminckettedeket? Az tényleg pont ugyanaz, mintha tizenhatodokat, nyolcadokat....akár negyedeket....vagy egészeket :D gyakorolnál csak gyorsabb tempóban :D

Aszittem, hogy valami ritmusgyakorlat, amiben van ez is meg az is, hogy legyen értelme megkülönböztetni a harminckettedet a negyedektől :D

Giovanni Gatto · http://dobklinika.blog.hu 2009.02.27. 20:36:17

@parajos tank: ott a pont.
@blogout: Ha számolsz közben (ugye?) akkor valóban lehet harmincketted is.

Én szintén összevissza gyakoroltam, de azért végigtekertem az összes rudimenten.

@Uglee: Pedig Lombardo, és Paul is rengeteget tolja a paradidliket. Értem én, hogy néha használod csak, de azért nem árt a kézrend, és az oldalváltás miatt végigtolni jó pár (akár mind a 40) alapot. :)

Fülesben józene, alá impró ütögetések, vagy váltott sebességű rudimentek? Hümm? Próbáltátok már?
süti beállítások módosítása