HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Miért van kevés dobos zseni?

2009.11.13. 12:29 :: blogout

A friss jogosítványosokkal az első két év vége felé kezd probléma lenni. Ekkorra hiszik el ugyanis, hogy tudnak vezetni, és minden körülmények között képesek uralni az autót. Közülük egy rész beéri ezzel a tudattal, mások viszont nap mint nap empirikusan is meg akarnak győződni erről. Utóbbiakból képződik a közúti közlekedés halálos statisztikáinak egy része. A másik része pedig a vétlen autósokból plusz utasaikból.

Azonban a Schumacher-potentátok között vannak egy-ketten, akik tényleg Schumacherek. Egyszerűen zsenik, tipikusan már a jogosítvány megszerzése előtt is vezetnek, a 17 éves születésnapjukig hátralevő időt adventi kalendáriummal számolják vissza 9 éves koruktól kezdve.

A dobosok körében sem jobb az arány, viszont ez esetben pont a zsenikkel van a bibi. Már ha egyáltalán kiderül, hogy azok. Erre az esetek többségében gyerekkorban van a leginkább esély. Tegyük fel, hogy a gyerkőcöt elráncigálják egy dobtanárhoz, akinek valamiért a gyerek feltűnik, mint a kis Gauss a matektanárnak, aki ezután kiemelten foglalkozott a nebulóval. Megérte. De vegyük észre, hogy ehhez mennyi egybeesés kell, mennyi mindennek kell passzolnia ahhoz, hogy pont egy dobcucc mögött kössön ki a muzikális gyerek, és például ne egy Michael Flatley-képzőben.

Ha ez mind klappol, onnantól a tanár felelőssége, hogy a gyerek felnőttkorára megmarad-e zseninek, vagy csak szimplán nagyon jó dobos lesz. A zsenikkel ugyanis sok a zűr, mivel tipikusan ők azok, akiket nagyon nehéz rávenni az alapgyakorlatok, később pedig a végtag-függetlenítési gyakorlatok végigseggelésére. A gyerek ugyanis folyton improvizál, elvégre ettől zseni a zseni.

A gyakorlás és az improvizálás megfelelő elegye aztán egy idő után berobban, mint a belsőégésű motorok égésterében a levegő és az üzemanyag kettőse. Csak az egyik nem elég, mindkettő szükségeltetik a sikerhez.

4 komment

Címkék: dob dobtanulás zseni dobos

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr881522256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2009.11.16. 16:25:44

A zseniség kérdése engem kevésbé foglalkoztat, mivel bizonyára nem vagyok az. Egy másik kérdés annál inkább előkerül néha. Bár még nem megy elég jól a dobolás és a tempót is szeretném növelni, de a rutinfeladatokat (paradiddle, dupla lábak, stb.) bizony marha unalmasnak érzem, még akkor is, ha csak napi 10-15 perc jut rájuk. Ti mivel teszitek változatosabbá a gyakorlást? Legjobban a dob nélküli számokra csapkodást élvezem, de egyrészt még nagyon kevés (egyszerű és lassú) dolgot tudok, másrészt abban, amit már tudok, nem érzem azt, hogy fejlődnék. Maradnak az unalmas gyakorlatok, de arra meg egyre nehezebben veszem rá magam. Ahhoz még kevés a tudás, hogy másokkal együtt zenéljek. Dilemma a javából, feladni nem akarom. :)

horvathlg (törölt) 2009.11.16. 18:14:16

próbáltad már a paradiddle-t a dobon játszani? pl jobb kezeddel a cinen, balla a pergőn? minden egyre meg hozol egy lábdobot, vagy ezt később variálhatod is...én ezzel szoktam kicsit feldobni a parát :)

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2009.11.18. 09:42:59

@horvathlg: köszi, ez jó ötlet, néha én is szoktam ezt, meg még például azt, hogy a jobb kéz a tamokon vándorol, míg a bal kéz marad a pergőn, így is egész jó hangzásokat lehet csiholni. Na de ha már ezt is unom?? Tasnuljak trombitálni?? :)))

Sobrijóska 2009.11.26. 11:39:22

Jogos a félelem, annak idején, mikor elkezdtem dobolni pár hét után meg tudtam csinálni az első alap függetlenítéseket, és egyszerűbb dalokat tudtam kísérni, és ez az élmény nagyon repített. Mindig is éreztem, hogy a dob nekem van kitalálva, előtte évekig légdoboltam tök komolyan a kedvenc dalaimhoz, őrületbe kergetve a családomat.
Most azonban 3 év után rá kell jönnöm, hogy egyre inkább figyelnem kell az apró részletekre is, ha igazán jó dobos akarok lenni, nem lehet pusztán improvizatív módon fejlődni.
süti beállítások módosítása