HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Távolsági rekord

2009.02.05. 09:10 :: blogout

Hasznos dolog dobos tippeket olvasgatni a neten, pláne, ha nem egy ember írja őket, hanem jó sokan, akárcsak itt. Épp ezért az én tippem az, hogy lehetőség szerint olvassuk végig az ötletek sorát, mert könnyen lehet, hogy egy kérdésünkre két, egymásnak ellentmondó jótanácsot is találunk köztük.

Megosztottság érezhető például a lábdob pedálján történő helyes lábtartással kapcsolatban; vannak, akik csak és kizárólag a felemelt sarokkal való játékot (heel-up technique) tartják az egyetlen lehetséges megoldásnak, ez ellen azonban sokan - a "heel-toe" és más technikák hívei - hevesen tiltakoztak.

Úgy tűnik, nem vagyok egyedül: világszerte általános problémát jelentenek az elszálló dobverők. Van, aki ennek megakadályozására szörfdeszkák ápolására szolgáló viasszal (!) kenegeti be őket, mások - tengeri nagyhatalom és tengerpart híján - beérik a gyertyaviasszal is, megint mások inkább ragasztószalagot tekergetnek dobverőikre. Bár ezekre a módszerekre konkrétan senki nem cáfolt rá, egyetértés mutatkozott abban, hogy gyakorlás során érdemes nehezebb (vastagabb) dobverőket használni, ami a gyakorlást ugyan megnehezíti, de inkább ilyenkor legyenek problémáink, mint mondjuk egy koncert közben. Ráadásul, az is belátható, hogy a technika és az ahhoz szükséges izmok kifejlődését is jobban elősegítheti a megnehezített terep, ami egyesek számára viszont távolról sem elég. Ők mindezt megtoldják azzal, hogy párnákat ütögetnek, ami elnyeli a lendületet, állítólag a végsőkig fokozva a gyakorlás élvezetét.

Mindemellett persze többen javasolták, hogy biztos, ami biztos, legyen elérhető közelségben egy pár tartalék dobverő, "dzsászt in kész", elvégre egy dal közben viszonylag mókás jelenség a dobverő után futkosó dobos látványa. (Én egyszer láttam ilyet, a hideg futkosott bennem, igaz, a verő fél méteren belül landolt. Kiállás, vagy bármi közönség számára érezhető zavar nem történt, ez valószínűleg már rutin kérdése.)

Az én kérdésem viszont az, hogy kinek mennyi a távolsági rekordja dobverő-hajingálás terén. Tudni szeretném ugyanis, hogy még mindig én vagyok-e a világcsúcstartó. :)

5 komment

Címkék: dob dobverő dobos tippek

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr98923874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2009.02.05. 11:31:36

heel-up, heel-down, heel-toe...hülye, aki ezen vitázik szerintem. Mindenképpen azt a technikát kell használni, ami kényelmes neked, és persze amivel a legjobbat tudod kihozni az adott számból zeneileg és dinamikailag.

Én az életben nem fogok heel-toe-t használni, de a heel-up-ot és a heel-down-t váltogatom, ahogy éppen szükséges, vagy jónak érzem.

A viaszos dobverő jó :) a matt lakkozott is, de a fényesre lakkozott úgy csúszkál a kezemben, hogy ihaj....úgyhogy azt kerülöm.....de van akinek meg pont az jön be :) Ki érti ezt? :D

És végül megnyugtatlak, hogy nem veszem el a világcsúcsodat....én őszintén szólva nem is emléxem, hogy valaha elhajítottam volna egy dobverőt....még nagyon kezdeti időkben sem.....törni viszont töröm néha, tehát az alapvető dolog, hogy az ember nem egy pár dobverővel érkezik fellépésre, próbára. Micsoda hülyeség már ilyet elkövetni :D A gitárosnak is kitekerném a nyakát, ha elszakadna a húrja és nem lenne nála tartalék :D

vasziljevics 2009.02.05. 13:53:31

azt használd, amire rááll a lábad. a heel-downtól én folyton görcsöt kapok, de valószínűleg csak azért, mert tápos zabigyerek vagyok :)

döbverőileg én is a vastagabbra esküszöm, négyessel indultam, de az folyton eltört :) úgyhogy áttértem ötösre. még azok is törnek néha, de ölfával azért mégsem akarnék játszani. dobálni én is szoktam őket, de a valamiért mindig vertikálisan, szóval távolsági rekordot nem fogok dönteni. max magasságit tudnék, de mindig ott a plafon :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.02.05. 14:27:38

@ parajos tank:

Köszönöm a megnyugtató szavakat, nem aggódok. :) Igazából, ha a heel-up-ot és a heel-down-t kellő gyakorisággal váltogatod az már heel-toe, nem? :)

@ vasziljevics:
én ötössel gyakorlok, koncert még nincs, úgyhogy lehet, hogy kijelölök pirosbetűs gyakorlónapokat, amikor vékonyabbal próbálok.
PS.: Ha mostanában a párod (?) loginjával kommentelsz, akkor vasziljevaként jelensz majd meg? (Privát kérdés volt, nem kell válaszolni.) :)
Én is tápos zabigyerek vagyok.

vasziljevics 2009.02.05. 21:36:06

@ blogout:

nem, én teljesen ugyanaz vagyok, csak mikor elkezdtem ezen a blogon osztani az eszet, akkor még más vót a nikkem. aztán közben hirtelen felindulásból megváltoztattam, deviszont akartam vmiféle kapcsolatot sejtetni a kettő között. oké, tudom, ennek csak én tulajdonítottam jelentőséget, ráadásul feleslegesen... de ezennel akkor elhagyom a régit, és marad az előtag. ez már tán tartós lesz...

vasziljevics 2009.02.05. 21:36:47

ja, és bocs az offért, de nem én kezdtem :P

ON
süti beállítások módosítása