HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Programajánló? - II. rész

2008.12.04. 18:51 :: blogout

Amikor először próbáltam meg kottákat előbányászni a netről, a kötőjel-x-o sajátos kombinációira akadtam, ami valóban szokatlan volt, de korántsem tűnt annyira feltörhetetlen enigmának, mint bizarr hangjegyeket tartalmazó társai. Valahogy így:

 

H |xxxxxxxxxxxxxxxx|xxxx-xxxxxxx-xxx|
S |----o-------o---|----o-------o---|
B |o-------o-------|o-------o-------|

Egy rövidke szövegmagyarázatot jó esetben mellékelnek az alkotók, így kideríthető, hogy a "H" a Hi-Hat (lábcin), az "S" a Snare (pergődob), a "B" pedig a Bass drum (lábdob) hívókódja. Természetesen, ennél jóval összetettebb dolgokat is lehet ezekkel a "tab"-ekkel megjeleníteni, amit ezúttal nem mutatok be. Már épp kezdtem valamelyest otthonosan mozogni ebben a világban, amikor is jött a dobtanár, és mindent elrontott: így hát lassan elkezdtem dekódolni az "igazi" hangjegyeket, addig-addig, amíg teljesen rájuk nem szoktam. Most már eljutottam oda, hogy őket részesítem előnyben.

Viszont a neten továbbra is leginkább a kötőjel-x-o karaktereket használnak a dobos legények és leányok, ami nem baj, csak hát jó lenne átalakítani őket, ha másért nem, legalább a blog kedvéért. Felhasználóbarát környezet, hisz tudjátok. Valami ilyenné:

 

 

 

 

Rákerestem a neten, találtam is egy szoftvert, ami kicsit komplikáltan, de működik, ráadásul ingyen teszi mindezt. Hát, ami igaz, az igaz, sokat nem tud, ennyiben hasonlít is rám: egyből megszerettem. Valószínűleg létezik ennél okosabb megoldás is, elég nagy a web hozzá, de nézze végig az, akinek hat anyja van. :)

Úgyhogy, ennél maradtam. Letöltöttem, installáltam, majd a kötőjel-x-o-jelek halmazát beleöntöttem. Egy gyors kattintás a Preview-gombra, és például máris kész a fenti kotta. Ezt követően viszont már csak nyomtatni lehet a programmal, ami kétségkívül jól jöhet, de például elmenteni, vagy kimásolni belőle már nem.

Egyfajta kerülőút-problémába ütköztem tehát, ami elé a pszichológusok, etológusok előszeretettel állítanak kutyát, macskát, egeret, és úgy általában mindent, ami a kezük ügyébe akad. A kérdés az, hogy a jószág rájön-e arra, hogy a kajához csak az őt a kívánatos céltól elválasztó üvegfal megkerülése árán tud csak eljutni. Mit csináljak?

Némi tanácstalanság után a kotta képét 100 %-ra nagyítottam (ezt lehet), és a "Prt Screen"-gomb megnyomásával pillanatképet készítettem a monitorról. Ezután az egészet beillesztem a Paintbe, majd a kívánt részt előbb kijelölve, az ütemeket egy új fájlba másolom át, és már készen is vagyunk.

Én így csinálom. Jobb ötlet?

Szólj hozzá!

Címkék: dob kottakonvertáló program drum tab printer

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr28804473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása