HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Kezdetleges örömködéseim

2008.11.24. 11:58 :: blogout

 

 

 

 

 

Néha eljön az ideje az örömzenélésnek is. Ez persze, mindenkinél mást jelent, nálam, kezdőként, tényleg nagyon-nagyon mást. Pár hónapja a dobiskolában valaki lekottázta nekem a Yeah Yeah Yeahs Sealings c. számát. Ez került elő a hétvégén két adag triola gyakorlása közben, úgy, hogy a második adagra már nem jutott idő. A fentiekben ezt - jobban mondva, az egésznek csupán az intróját - próbáltam meg összeszedni, az ismétlőjeleket kéretik figyelmen kívül hagyni.

Az eredeti szám sebességét 70-80 bpm közöttire becsülöm, a játékot nyolcvanon kezdtem, majd gyorsan megalkuvó lettem: elrendeltem a sebességkorlátozást, bőven elég lesz, ha ez 60-on megy.

Nem ment. A dobos Brian Chase életművének ezen a pontján megtorpanva így kénytelen voltam még tovább dobálni sárral az egómat, hiszen az eredetileg nyolcadok helyén ülő cinekkel nagyon megkeveredtem. A számomra technikásnak számító részek - gondolva itt különösen a második és a harmadik ütemre - nagyon begyorsultak: ebben a két ütemben a cinek helyét illetően bármilyen véletlengenerátort csúnyán megaláztam volna. Ezért úgy döntöttem, hogy - a fenti kottatöredékkel ellentétben - minden tizenhatodot megpróbálok kijátszani a cinen, amit így egyfajta szamárvezetőnek használtam. Ez lett belőle:

 

Mindenesetre, izgatottan várom a mai napra rendelt zajkeltetői élménycsomagot, hogy kiderüljön: sikerül-e eljutni odáig, hogy csak a nyolcadok helyén legyenek a cinek. A 70-80 bpm pedig, azt hiszem, még várhat a sorára.

3 komment

Címkék: yeah yeah yeahs brian chase új szám tanulása

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr50785452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2008.11.24. 14:44:45

Jók is ezek az örömködések :) Remélem, van füles a fejeden és szól a zene hozzá :D

Miután agyvérzést kaptam a táblázat olvasásától, inkább "lerajzoltam" magamnak, hogy miről is lehet szó :) és így, hogy kissé olvashatóbb lett, megállapítottam, hogy ez bizony jó kis kihívás egy kezdőnek, úgyhogy picit sem gáz ahogy nyomod. Gratula hozzá.

Tessék szépen az ütemeket egyenként begyakorolni jól, aztán összefűzni :)

Aztán megnéztem, hogy miről is van szó tulajdonképpen (mármint a zenekart és a számot...igaz, a keresés kimerült a youtube-ban), de az istenért sem találtam ezt a részt a nótában :D

parajos tank 2008.11.24. 14:46:43

Áhhh....közben aljas módon lecserélted a táblázatot :P

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2008.11.24. 15:06:54

@ parajos tank:
Az agyvérzésért bocs, máshonnan is kaptam jelzéseket, hogy nem jó ez így, úgyhogy összekaptam magam. Köszi a tanácsokat és a biztatást!
A szám egyébként a Cheated Hearts: A Guess at LP II (Custom LP) c. koncertalbumon található, ami nekem is csak a gépemen van meg, feltölteni viszont nem merem. Nemcsak aljas, hanem beszari is vagyok. :)
Na, ennek a számnak az elején van ez az ominózus rész, amit Brian Chase valószínűleg csak úgy odaimprovizált, színesítendő a hétvégéimet. :)
süti beállítások módosítása