HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Mire jó egy Guinness-rekorder dobos?

2008.11.11. 10:06 :: blogout

A hozzám hasonló kezdők frusztrálására mindenképp. Doboltál már 92 órát egyfolytában? A youtube-on barangolva úgy tűnik, ez a jelenlegi világrekord, amit az elkövető, Link Logen már többször megjavított. Mindenesetre, van egy diszkrét bája annak, ha valaki önmagával áll versenyben. Igaz, zajkeltetői magányunkban minden alkalommal mi is ezt tesszük. Ennyi hasonlóság feltétlenül van a videón látható dobossal. Bevallom, én óránként szoktam szünetet tartani. 

 

Gyorsaság tekintetében állítólag az alábbi videón látható Tim Waterson viszi el a pálmát, már ami a duplázópedál használatát illeti. Akárhányszor visszanéztem, nem tudtam kivenni az angol szövegből, hogy tulajdonképpen hány ütést vitt be egy perc alatt. Feltételezem, valahol ezer fölött kellett lennie. Sebaj, majd Ti megmondjátok. Bevallom, nekem percenként csak 360 jön össze, talán annyi se, és nem a lábdobon (90 bpm-en, tizenhatodokat játszva).

 

De mihez kezd egy kezdő dobos az ilyen típusú videókkal? Az egyik eshetőség, hogy azonnal magába zuhan, és abbahagyja a dobolást.

A másik - inkább ajánlható alternatíva - az, hogy a helyén kezeli a dolgot. Gyanítom, hogy a sebesség nem minden: a videón a világrekorder is inkább egy triatlonbiciklistára emlékeztető pózban csinálja mindezt, biztos nagyon profin, számomra kicsit természetellenesen. Hiszen nincsenek fillek, miért is lennének? Elvégre dobverő sincs a kezében. A közönség ujjong, hiszen ők ezért mentek oda, de elég sajátos hangulatú koncert lenne, ha ennyi lenne a dobos hozzájárulása a zenéhez. Bár én mondjuk nagyon szeretem a lábdobot.

Maradnak hát a kedvenc zenekarok dobosai, akik inkább inspirálnak, mintsem frusztrálnak engem. Pedig őket se tudnám eljátszani, de minden kigyakorlott mozdulatsor után úgy érzem, közelebb jutottam hozzájuk. A próbateremből hazafelé pedig a kocsi CD-jében mindig ott vár a jutalom. A magam részéről persze roppant elégedett lennék, ha például Jimmy Chamberlin játékát sikerülne csak egy kicsit is megközelítenem. Ti hogy vagytok ezzel, titeket ki inspirál? Engem mostanában Jimmy szokott, hallgassátok csak: 

  

 

 

6 komment

Címkék: dob guinness rekord jimmy chamberlin link logen tim waterson duplázópedál

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr7762922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászóló 2008.11.11. 23:14:18

Én a kedvenc dobosom miatt kezdtem el figyelni, hogy mi a fenét is csinál a dob. Hogy ki ez a (magyar) dobos, azt nem mondom meg, mert sokan kiröhögnének érte, egyik felük azért, mert "ért" a doboláshoz, a másik meg azért, mert nem.

bedoboember 2008.11.12. 10:46:31

A lábdobosra csak annyit mondanék: WFT is this shit man?
Ennek köze nincs a doboláshoz. Nem is szól úgy, mint egy lábdob és ha úgy szólna, akkor sem szólna jól. Értelmetlen.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.12. 12:23:36

Semmi, ahogy a Guiness rekordoknak általában.

A dobolás zenélés, nem sport. Élvezetből és főleg érzéssel kell csinálni, különben semmi értelme szerintem. Ha beállít az ember egy számítógépet, az addig dübörög, amíg áram van. Ezt úgyse nyomja le senki, akkor meg minek?

muellah · http://muellah.com 2008.11.12. 22:39:29

inkább az ilyesmi frusztráló, rájössz, hogy rég lekéstél mindent...

www.youtube.com/watch?v=WPncumXZExo

Robin Hood · http://robin.blogol.hu 2008.11.16. 21:55:15

Eleinte egyértelműen Roger Taylor (Queen). Aztán egy időben Keith Moon, majd természetesen John Bonham. Hogy egy fiatalabb kedvencet is említsek Taylor Hawkins a Foo Fightersből az aktuális no1 nálam.
Ja és bírom még Stewart Copelandet is a Policeból, bár bevallom gyakorlatilag lövésem sincs, hogyan csinálja amit csinál :D

asd 2008.12.05. 23:17:40

Gyors és pontos lábdob?
Csakis Virgil Donati:
www.youtube.com/watch?v=aZ7gjhaqqpg&feature=related
süti beállítások módosítása