HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Új dob, új élmények

2010.11.17. 00:02 :: Uglee

Nos, az történt, hogy vettem egy új dobszerkót. Pontosabban ez a mondat úgy, ahogy van, hazugság, mert két dobszerkót vettem, és használtat, de nekem új, és egyet használok belőle, a másikat meg majd eladom.

Szóval olyan 5-6-7-8 éve volt egy találkozásom egy dobszerkóval, úgy hívták, hogy Pearl Export, és az volt az első dob, amire ráléptem, és azt mondtam, hogy nekem az KELL. Meg is nézem, hogy mennyibe kerül, és mivel negyedmillió forint volt, mondtam is, hogy nem is kell az annyira. Most pedig, mivel az Amatim bőrei 10 év után leharcolódtak, és a Tamtamban kategorikusan letagadták, hogy kapnék hozzá ismét Powerstroke 4-es bőröket, inkább adtak helyette Pinstipe-ot, amitől olyan hangja lett, mint a strandtenisznek (tudjátok, az a kis gumilabda a kör alakú ütővel, amely azt mondja, "bajjjjjjongggg"), úgy döntöttem, hogy amíg megérkezik egy év alatt külföldről a megrendelt bőr, szétnézek a használt dobok piacán. Meg is láttam, hogy Pearl Export, és hogy töredéke a régi árának, így azonnal fel is hívtam 1-2 embert, és végül ugyanannál a srácnál kettő hasonló szerkó között nem tudtam dönteni, mert az egyiknek a lábdobja tűnt jobbnak, míg a másiknak a tamja, ezért elhoztam mindkettőt, persze kicsit olcsóbban emiatt, és végül mintegy 5 óra hangolgatás és bőrcserélgetés után rájöttem, hogy teljesen tökéletesen egyformán szól mindkettő, így hát a bordó mellett döntöttem, mert a piros a kedvenc színem, az ezüst-szürke pedig eladósorba került.

Na, és ha már itt tartunk, a hangolás megér egy misét. Megpróbáltam érzésre behangolni (azt már tudtam, hogy a babák melletti pöcögtetésnek egyformának kell lennie mindegyik babánál), de miután olyan hangjuk lett, mint az üstdobnak, hazajöttem, és megnéztem Youtube-on, hogy hogy kell tamot hangolni. Akkor szembesültem azzal, hogy a rezonáns bőrnek (az alsónak) feszesebbnek kell lennie, mint az ütőbőrnek, úgyhogy ma szépen nekiálltam, és órák alatt behangoltam a tamjaimat rendesen. Már csak pár problémám van, az egyik az, hogy a középső tam csak akkor szól jól, ha lefogom a másik kettőt, mert jó érzéssel annak a rezonáns bőrje a felső tam ütőbőrével közel azonos hangon van, illetve az ütőbőre az alsó tam rezonánsával, így az megeszi a hangját. Ez persze csak ott érvényesül, ahol én ülök, stúdióban ez csak azt fogja eredményezni, hogy ráverek az egyikre, és felzeng a másik is, de erre teremtette a jóisten a gate-et. Szóval most vagy széthangolom a középső tamot valami furcsa dimenzióba, ahol semmi sincs közel semmihez, vagy beletörődök, hogy ez van.

Tanács?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr602453893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása