HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Duplázás

2010.01.26. 13:32 :: Uglee

Gaben kérésére írok egy kicsit erről a témáról.

Még zsenge dobos koromban gondoltam arra, hogy kéne venni egy duplázót, mert azzal szépeket lehet díszíteni bizonyára. Egy idő után el is mentem Kecskemétre, és megvettem az első duplázómat egy, a zenei világba belekeseredett dobostól. Duplaláncos Premier, 45000 ft-ért. Szerintem korának egyik legjobb duplázója lehetett, még ma is működik, azzal hajtom az elektromos dobolmat. Mire megvettem, az azinte azonnal ment, vagyis remekül be tudtam szurkálni 2 vagy 3  puffanést két valami közé, és szép pörgős lett tőle az, ami.

Később viszont, amikor beszálltam az Aquincumba, szembesültem azzal a feladattal, hogy folyamatos 16-odokat kéne duplázni, és akkor nem is értettem, hogy minek. Teljesen feleslegesnek tartottam, mert hiszen minek. Na, meg nem is ment nagyobb sebességnél. De hát hiába, a feladat az feladat, és a Slayertől el kellett tudni játszani a Raining Blood-ot. Ekkor indult a gyakorlás ideje.

A gyakorlás viszont nagyon furcsa eredményeket hozott. Minél többet gyakoroltam a duplázást, annál rosszabbul ment, de amikor azt mondtam, hogy ott rohadjon el, kb. egy hét múlva jobban ment, és akkor azt gondoltam, nem is kell gyakorolni, és jobban fog menni, de persze nem ment jobban, sőt. Próbáltam mindent, sokat gyakorolni, keveset gyakorolni, de minimális volt a fejlődés. Egy idő után arra jutottam, hogy biztos a duplázóm tehet róla, szóval amikor nagyobb pénzösszeghez jutotam, vettem egy Iron Cobrát (azért nem Eliminatort, mert olyan kedvem volt, ebből most ne legyen flame, ha lehet). Nem kis megrökönyödésemre, amikor elmentem megvenni, megkérdezték, hogy "Oké, de melyiket?". Mint kiderült, van power glide meg rollin' glide változat. Kis gondolkodás után azt mondtam, hogy amelyikkel könnyebb duplázni. Fel is világosítottak, hogy nem attól függ. Én meg akkor csukott szemmel ráböktem a rollin' glide-ra, és azt vettem meg. Teljesen tudományos alap, mi? :)

Amikor hazavittem, összeraktam, és megpróbáltam duplázni vele, még a rendes dobolás is nehezen ment rajta. Nehéz, mint a sár, azt meg kell mondanom. Amit viszont észrtevettem, az az volt, hogy ha rálépek a bal pedálra, akkor a verő nagyobb nehézség nélkül eléri a bőrt, nem kell küzdeni, rimánkodni, nem suródik a bal, meg semmi ilyesmi. Azóta eltelt egy pár év, és már érzem a duplázók közötti különbséget. Pont egy hete próbáltam ki egy Gibraltárt, és nem tudtam vele egy egyeneset duplázni. Biztos, ha állítgatnám, akkor jobb lenne a helyzet, de az Iron Cobra a dobozból frissen elővéve is tökéletesen volt beállítva számomra. Biztos az Eliminator is az lett volna, mellesleg. Most, így pár év után már van sok fejlődés, sokkal gyorsabban és üzembiztosabban duplázok, mint annak előtte, bár akkoriban is voltak szerencsés napjaim, amikor akár 190 BPM-ig is fel tudtam menni tökéletes teljesítménnyel, de ma már ez nem a szerencsén múlik. Ja, és egy vicces dolog, némileg gyorsabban megy a duplázás a régi duplázómon, de nem olyan pontos, és főleg nem egyforma a két láb hangereje.

Mindent összevetve, nem tudok tanácsot adni duplázásra, talán csak azt, hogy sokat kell próbálgatni, hogy mint jó, hogy jó. Talán annyit, hogy ha gyorsabban kell játszani, érdemesebb hátrébb rálépni a lécre, kicsit könnyebb úgy. Én most azon dolgozom, hogy a két lábam technikája azonos legyen, meg, hogy úgy modnjam, a bal lábam mozgása akaratlagos legyen, ne az izommemória vigye a darálást. Szeretem kordában tartani a testemet :)

Duplázók beállításáról én azt tudom mondani, hogy kísérletezgessetek, mindenkinek más kell, szóval csavargassátok a rugókat, álítsatok a verő hosszán, ha van súly, azt is rakogassátok ide-oda, és ahogy a legjobban megy, hagyjátok úgy egy darabig. Aztán valami lesz.

Nesze semmi, fogd meg jól, mi? :)

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr341703431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ggaben01 2010.01.26. 19:56:43

Szia!
Köszönöm hogy megírtad tapasztalataidat a témával kapcsolatban.Valójában már az érzés is megnyugtató hogy másnak se megy készségszinten ez a dolog.A "beszúrkálás" nekem is tűrhetően megy de a folyamatos játék iszonyat dinamikátlan,trappolós és folyamatosan úszok el vele a lábcinen játszott tempótól.Hála istennek van a környezetemben pár olyan dobos hogy álmaimban sem hiszem hogy eljutok a szintjükre de ennek ellenére nem lenezőek és mindig ellátnak tippekkel.Most is kaptam egy tutinak tűnő tippet mely szerint a folyamatos duplázást úgy célszerű gyakorolni az elején hogy a lábcinen folyamatos tizenhatodokat játszunk és ezt ugyanígy a duplázón is aztán színezzük mondjuk azzal hogy minden 1-re a pergőre zúzunk egyet.Sajnos egyenlőre az élet közbeszólt és egy sajnálatos munkahelyi baleset folytán a bal lábfejem teljesen szétzúzodot ezért nem tudom igazolni a teória létjogosultságát.
De ígérem amint újra mankó nélkül tudok járni máris tesztelem a témát.Addig maradnak a hangsúlyozások a pergőn gyakorlása.
Még egyszer köszi!
Üdv
Gaben

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2010.01.26. 20:03:26

@ggaben01: kínomban nevetek. Neked a bal lábfejed ment szét, nekem a bal vállam, nem lenne kedved esetleg duettet dobolni? :-)
De kívánok viccen kívüli gyógyulást.

ggaben01 2010.01.27. 07:15:19

:-DDDDDDD

Érdekes felvetés.Talán még jobb is lenne mint én magam egyéniben,hiszen te csak a láb témákra koncentrálnál én meg csak felül kalapálnék mint a veszedelem.Így talán nem esnék szét a darálósabb témáknál.
Megfontolandó! :-DDD

Üdv
Gaben

KultúrBarbár 2010.02.15. 16:58:27

Szevasztok!
Blogout, remélem már sokkal jobban vagy, ha még nem teljesen, akkor minél gyorsabb jobbulást!
A helyzet az, hogy dobcucc vásárlását tervezem a napokban/hetekben. 200-210 ezer forint közötti összegett szánnék a dologra maximum, cintányérostul, állványostul, székestül, duplázóra egyelőre nincs szükségem. Jelenleg egy Tama Imperialstar vásárlásás fontolgatom valamelyik nagy gyártó sárgaréz cintányérszettjével, természetesen a cineket ahogy lenne pénzem lecserélném majd egy bronz szettre. Erről mit gondoltok? Ebben az árkategóriában valami javaslat? Minden tanács jól jönne:)

Köszi:
Donath

parajos tank 2010.02.17. 10:26:00

@Donath9: Szerintem az Imperialstarral nagyon nem lősz mellé, de itt még válogathatsz esetleg: www.tamtam.hu/fileread.php?ext=pdf&realname=dobszerel%C3%A9sek%20400.000.-%20forint%20alatt.pdf&storename=75_1.pdf ha új cuccot szeretnél. Ott van pl. a Pearl Forum, székestől és (ki tudja milyen) cinestől 175-ért.

De ennyi pénzzel már érdemes elkezdeni használt cuccok után kutatni, mert egy-két kategóriával jobbat is simán kifoghatsz.

Másrészről pedig, ha ez egy első dob és főként gyakorolni kell, akkor miért nem egy Basix vagy olcsóbb kategóriás, de azért nem hulladék cumó. Spórolsz egy rakat pénzt, és egy darabig szolgálni fog az is. Évekig használtam egy Magnumot (Basix kategória) és sem a hardware-rel sem a dobokkal nem volt gond, ha jó bőrökkel rendesen behangoltam még jól is szólt :)

Aandriiis 2012.03.06. 21:06:29

Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :)
Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkálás tökéletes, de a 16-ok néha pontatlanok. Ilyenkor próbálok belassulni és számolni a láb "ütéseket". Tizenhatodokban nagyon megy már, de a triolákkal nagy bajban vagyok néha :(
Azt tartom furcsának, hogy itthon a saját pöpecre belőtt duplázómon olyan kényelmesen taposom a pedálokat ahogy szeretném és azt csinálják ami tén szeretnék. A nagy gond akkor van amikor probaterembe vagyunk, mindig kölcsönzök duplázót és nincs időm belőni öket mert telik az idő. Koncertre azért mindig sajátot viszek, de ott is mindig sietni kell :/ ott általában az óriási mikrofonok zavarnak be, egyszer rá is csaptam véletlenül az egyikre. :DD
süti beállítások módosítása