HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Kommentvadász poszt - hangolás

2010.01.16. 16:15 :: Uglee

Ki hogy hangol dobot?

Nekem egybőrös dobszerkóm van, Amati. Már ami a tamokat illeti. Én úgy hangolom őket, hogy kábé egyformára felhúzom a babákat, aztán leszedem a tamot, letámasztom valamire az alját, középen rárakom az ujjamat, egy babánál megütöm a szélén a bőrt, és a másikat hozzá hangolom, aztán a harmadikat is, és ezt addig, amíg végül mindegyik egyformán szól. Na, ennél a pontnál rátérdelek, hogy reccsenjen (dupla rétegű bőr), és ha túl alacsony a hangmagassága ezután, akkor még húzok mindegyiken, de utána megint végighajtom az egymáshoz hangolást, és ha teljesen jó, akkor kész. Ha nagyon kijön az oktáv vagy a kétoktáv, akkor vész esetén zsebkendőzöm, de valahogy az utóbbi időben mindig sikerült úgy hangolnom, hogy nem volt rá szükség.

A lábdobomon (ahogy a tamokon is) Remo Powerstroke 4 bőr van, na, azt hasonlóképpen szoktam, viszont az már kényesebb. Behangolom ugyanúgy, mint egy tamot, aztán rámegy a hátsóbőr, nekem powerstroke 3 lyukas, fekete, azt megfeszítem úgy, hogy sima legyen, aztán rálépek, és persze nem szól jól, és akkor ötletszerűen elkezdem hangolgatni (általában eléggé le van eresztve mind a kettő, ráaádsul abban sem vagyok biztos, hogy én a hátsóbőrömet használom rezonátornak, szóval kicsit kaotikus, de lényeg az, hogy addig tekergetem, amíg olyan közepesen csattogós, sok mélyes drum&bass lábdob hangja nem lesz. Abból bármelyik hangmérnök tud bármit csinálni. A pergő pedig olyan nálam, hogy a hártyabőrhöz évek óta nem nyúltam, mert jojaz, az ütőbőrt pedig szégyenszemre meghúzom anyjáig, mert úgy szól jól az a pergő. Ha laza, tiszta amatőr zenekar feelingje van, de ha rendesen meg van húzva, nekem nagyon tetszik, kemény, recsegős, kopogós, ahogy azt kell.

Cineket nem hangolok.

Ti hogy hangolásszátok a dobjaitokat?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr301677159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2010.01.17. 14:04:21

Pont így...mondjuk én belelépni szoktam könyöklés helyett :D Valamint nagyon fontos még, hogy a bőrök, teliholdkor, meztelen szűzlányok körtánca kíséretében leölt kecskék (melyek vérét hangolás közben el kell fogyasztani, részben pedig a babákra csepegtetni) bőréből készüljön. Különben semmit nem ér az egész :D

És mi van az egyes dobok egymáshoz viszonyított hangmagasságával? Van aki szabályos hangközökre hangol. Én spec. megpróbálom megkeresni a dobtest saját hangját. Eccerűen belekiabálok és éles hallásommal kifürkészem azt a hangmagasságot, ahol szépen rezonál a test , majd megpróbálom erre a hangmagasságra hangolni a bőröket.

Ti hogy csináljátok? Vagy nem is fontos ez?

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2010.01.20. 19:11:26

Én úgy csinálom, hogy a fekete kerek tárcsát forgatva különféle dobkit-ek között váltok. Ennél jobb módszert a V-Drumnál nem találtam... :) Persze a szűzlányok körtánca ebben az esetben is elengedhetetlen! ;)
(Egyszer nagyon szeretnék egy igazi dobszerkót, na majd annak a hangolásánál újraolvasom az ittenieket... :)

parajos tank 2010.01.21. 10:37:36

@divatmotoros: télleg....szegény rolandom ki is ment a fejemből:) Szerencsétlen kis hálóbőrök megadnák magukat szerintem, ha beléjük lépnék :D Ellenben évekig tudok szórakozni a jó öreg td-10 beállításaival. Az is izgi :)

ggaben01 2010.01.23. 06:31:12

Sziasztok

Uglee-t szeretném megkérni arra hogy dobjon össze egy kis posztot arrol hogy hogyan alakult az ő viszonya anno a duplázó pedállal.Én most kezdtem ilyen motyóval gyakorolni és érdekelne hogy ő milyen buktatókkal szembesült illetve mit tart érdemesnek gyakorlásra.
Előre is köszi
Üdv
Gaben
süti beállítások módosítása