HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Minimumcsomag kezdő (punk)dobosoknak - III. rész

2009.07.10. 10:40 :: blogout

Van próbaterem, van dobcucc, van metronóm is, de mit csinálj velük? Hát, mondjuk, kezdj egy dobolni. A kezdő életében nem a poszt alján szereplők a legelső gyakorlatok, hiszen először váltott kézzel (balkezeseknek: bal-jobb, jobbkezeseknek: jobb-bal) kell jól az agyunkba rögzíteni a negyedeket, majd azt követően a nyolcadokat. (Ha minden igaz, előbb-utóbb ilyeneket is feltöltök.) Ha a kézgyakorlatok már olyan 60-as bpm-en jól mennek, nekiülhetünk a további gyakorlatoknak. (Igen, én is azokat szeretem, amikor oda lehet ülni a dobhoz, ettől függetlenül az előbbieket nem célszerű átugrani.)

Alant minden sor két ütemet tartalmaz, azonban a történelmi hűség kedvéért megjegyzem, hogy a kottaszerkesztő program hiányossága és saját lustaságom ötvözetének eredményeképp az eredeti gyakorlósortól némi eltérés mutatkozik bennük: az első ütemet kétszer javasolt eljátszani, majd a második ütem esetében is ugyanígy járjunk el. És így tovább. A két ütem közötti egyedüli különbség az, hogy míg az elsőnél a lábcinen vagy a kísérőtányéron ütjük szorgosan a nyolcadokat, addig a második ütemnél csak a negyedeket hozzuk. 

Ha életedben először ülsz dob mögé, akkor az első hetekben ne metronómra gyakorolj, hiszen épp elegendőek lesznek a gyakorlatok úgy magukban. Ne siess: emlékezz arra, minél alaposabban kigyakorlod az alábbiakat - meg úgy bármit - alacsony sebességen, annál pontosabb lesz a játékod gyorsabb tempónál is. Hibák, elütések bármikor előfordulhatnak, addig csökkentsd a sebességed, amíg minden hang a helyére nem kerül. Jó gyakorlást! Ha valami nem világos, kérdezz nyugodtan! (Folyt. köv.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 komment

Címkék: negyed gyakorlatok nyolcad kezdő dobos dobolás kezdőknek dobolás alapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr91237980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2009.07.10. 12:46:47

Na azért ne essünk túlzásokba! Nem kéne első órán ilyeneket gyakoroltatni tanár úr :)

Bár minden lelkes dobostanonc szeret olyanokat gyakorolni, amik meghaladják a képességeit, a tanár egyik fontos feladata, hogy a diák szintjének megfelelő és annak fejlődését elősegítő gyakorlatokat adjon, nem pedig az, hogy megmutassa, hogy ő bizony már ilyeneket le tud nyomni simán a kis pöcs diák meg kínlódjon csak :D

Aki először ül dob mögé, annak még az első gyakorlat is óriási kihívás tud lenni. Úgyhogy fogja vissza magát kérem! :)

vasziljevics 2009.07.13. 21:59:48

oké, azért ez mégsem ingyenes onlány dobsuli, hogy tanterv szerinti haladással kelljen előrukkolnia :)

másrészt aki eljut odáig, hogy cucchoz leüljön, valószínűleg ütötte már előtte hobbiból a kettő-négyet a térdein vagy ilyesmi.

annyiból viszont jogos a kritika, hogy pályafutásom őskorában (amikor még tanárhoz is jártam - most már a pályafutásom "elején" vagyok, tanár nélkül :) én is órákig ütöttem a nyolcadokat minden második alá pergővel vagy lábdobbal, pusztán azért, hogy egyenletes legyen, amit játszom. és gyakran előfordult utána is (még most, de már egyre ritkábban azért) hogy egyszerűen begyorsultam, vagy lelassultam (bár inkább az előbbi). mondjuk metronómot sose láttam, az is igaz (azért nem is kommentáltam a róla szóló posztot...) nekem ne dirigáljon senki, hogy hogyan játsszak! :)

parajos tank 2009.07.14. 09:59:01

@vasziljevics: jól van na....elragadtattam magam :) Elnézést kérek elvtársaim :D
A metronómról meg annyit, hogy érdemes úgy venni, mint egy zenészt, akivel együtt játszol. Nem kell szigorúan igazodni hozzá, de együtt kell játszani vele. Ha ezt sikerül elérni, akkor nem is olyan borzasztó dolog, viszont sokat segít a tempó tartásban, stabilitásban :) ... egy idő után....addig meg csak zavar a szemét :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.07.16. 15:14:11

@parajos tank, vasziljevics:
Teljesen egyetértek abban, hogy nem a fenti gyakorlatokkal kell indítani a dobos tanulmányokat. Csupán annyit jelzek, hogy ezt beleírtam a posztba: :)
"A kezdő életében nem a poszt alján szereplők a legelső gyakorlatok, hiszen először váltott kézzel (balkezeseknek: bal-jobb, jobbkezeseknek: jobb-bal) kell jól az agyunkba rögzíteni a negyedeket, majd azt követően a nyolcadokat." Stb.
De igyekszem azokat a bizonyos legelső gyakorlatokat is feltölteni. :)
süti beállítások módosítása