HTML

dob

[A címben szereplő, autoerotikus örömszerzésre utaló bármilyen áthallás csak az Olvasó piszkos fantáziájának a műve lehet.]

Friss topikok

  • Uglee: Hát, a blog mint műfaj eléggé elhalt az utóbbi években, mint a levágott végtag. Ha valami olyan va... (2016.09.05. 16:42)
  • Aandriiis: Mike Portnoy !!! :DDD (2012.03.06. 21:25) Zsidó Sárga Oldalak a Wikipedián
  • Aandriiis: Remek poszt!! :D Teljesen ismerős a helyzet. Azt nem értem, hogy az első koncerten majdnem utoljár... (2012.03.06. 21:22) A dobosok sanyarú sorsa, 6. rész, konklúzió
  • Aandriiis: Szintem soha sem használtam metronómot sőt a mi zenénkbe fölösleges is lenne. Úgy vélem egy számba... (2012.03.06. 21:15) Pontosság
  • Aandriiis: Érdekes meglátás és hasznos tanácsok! :) Teljesen megegyezik a személetem a tiéddel, hogy szurkál... (2012.03.06. 21:06) Duplázás

Na, de három lábdob?!

2009.07.02. 13:34 :: blogout

"Mike a már tőle megszokott 3 lábdobos TAMA cájgján küldte a tempót" - írja az egyik dobos blogtárs a Dream Theater koncertjéről szóló beszámolójában. Olvasom, és rögtön tudomásul is veszem ezt a maga evidenciájában, a világ legtermészetesebb jelenségeként. Jól van, ha három lábdobon nyomja, hát nyomja.

De késő: a gondolat már befészkelte magát a fejembe, mint sokéves szmötyi a lábgép alá. Később megpróbálom elképzelni, persze, hogy nem megy. Csak furdall a kíváncsiság, hogy nézhet ki egy ilyen akció közben. Youtube az első és egyetlen ötlet.

Mike Portnoyból pedig van bőven, három lábdob nélkül se semmi, de olyan videót nem találtam, amin a pedálok használatát lehetne tanulmányozni. Persze, lehet, hogy nem voltam elég alapos, nem néztem végig az összes klippet.

Némi nosztalgiával és kissé frusztráltan gondolok most vissza a múltra, amikor még én is három lábdobon nyomtam: egy nagydob duplázóval jelenleg is a csepeli bunkerben állomásozik, ez ugye már rögvest kettőnek számítható, egy másik pedig a lakásomban figyelt, amíg a szomszéd hagyta.

Na, de egy helyen, egy időben, egy cájgban?! Csak nem kéne emellett elmenni. De most tényleg: ha két lábdob dolgozik, az ugye két lábat jelent. Ennél több lába nincs Mike-nak - erről a videókból meggyőződtem. Akkor hogyan használja ki? Persze, én kezdő vagyok, csak találgatok.

Talán másképp van a harmadik hangolva, és néha átugrál arra is a színesítés kedvéért? Vagy esetleg két lábgép össze van kötve, és az egyiket a sarkával, a másikat pedig a lába átellenes felével kezeli, mint valami újfajta heel-toe módszerben?

Tényleg nem tudom. Segítsetek kitalálni, megígérem, nem fogok videókat feltenni arról, hogy kipróbáltam: Ti mit csinálnátok három lábdobbal? :)

6 komment

Címkék: dob mike portnoy három lábdob

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydobraverem.blog.hu/api/trackback/id/tr11222111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giovanni Gatto · http://dobklinika.blog.hu 2009.07.02. 14:32:48

Egyszerű, nem titok. a két dob harmonikusan van összekötve. Vannak közös elemek a két cucc között, ám mégis külön kell értelmezni a dobokat. A FŐ dobcájg továbbra is a megszokott kétlábdobos szerkó, e mellé (rá) építve van egy sima egylábdobos dob, amit inkább lírai, vagy sima egylábdobos tételeknél szokott használni. Természetesen a "sima" egy lábdobos dobon megtalálható egy duplázó is, ha mégis úgy alakulna a Feeling.
A lábcin is firnyákosan van megoldva. Amelyik cin a kétlábas cájgon kisérő lábcinként van elhelyezve, az az egy lábdobos cuccon a fő lábcinnek használja. De számtalan firnyákos megoldás van meg ezen a dobon, ami igazán csemege még nekem is.

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.07.02. 15:31:43

@Giovanni Gatto: Köszönöm a magyarázatot, a három lábdob egyidőben tényleg kicsit keresztbeállt nekem, de így azt hiszem, rendben. A kép is hasznos volt. Alapvetően nem szeretem a dobkarámot, de azt hiszem ilyen mennyiség esetében indokolt. Jó dobolást! :)

parajos tank 2009.07.02. 16:03:48

Örvendek, hogy visszatértél az élők sorába :)

A magyarázatot megkaptad, én csak azt nem értem ezek után, hogy az miért nem merül fel eddig benned, hogy minek annyi tam meg cin ha eccer csak két keze van egy átlagos embernek :)

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.07.02. 16:15:22

@parajos tank: Na végre, csak előkerültél Te is. :)
Szóval még meg is szőkültem volna az eltelt időben? :)

vasziljevics 2009.07.02. 18:23:22

off

meg vagyok hatódva, hogy poszt lettem. komolyan. már egészen úgy tűnik, mintha értenék valamit a dolgohoz :)

on

@parajos tank:
nem is kell. 2 tam lábcin lábdob beütő ride oszt annyi... oktató videó: www.youtube.com/watch?v=0H101Skk1VU az ember azzal dolgozik, ami a rendelkezésére áll :) (nagyon elvetemülteknek az egész [17perces] számot ajánlom erőteljesen)
süti beállítások módosítása